• Sjuksyrra

Audi A4 1,8 T S-line

...någon som har en sådan och vet hur de resonerar kring passagerarairbagen? På verkstaden i vår stad sa de att det räcker att stänga av airbagen med onofffunktionen i handskfacket för att den inte ska utlösas, chefen där sa att man inte plockar ur den ur bilen, att den absolut inte kan utlösas om man stängt av den eftersom man bryter strömmen till den. Man har ju hört annat...skriv gärna och berätta om du vet/har hört nåt! Skulle vara bra med lillen fram...

• Svar på tråden Audi A4 1,8 T S-line
  • Robot

Har inte en audi men en VW passat med samma funtion. Vi frågade också om det verkligen var säkert. och ja det är säkert. krockkudden har en laddning som exploderar när men krockar med rätt hastighet och den kan inte explodera utan el. om du inte kanske eldar på den eller liknande.

uppenbart är ju att visst är det "säkrare" helt utan airbagen kvar, men jag tror det är överkurs..

• Dannej81

hejsan jobbar med dessa bilar och vet att det inte är någon fara när strömmen bryts helt så kan den helt enkelt inte lösa ut och så länge airbaglampan i instrumentet slocknar och lampan som visar att du stängt av den lyser så behöver du absolut inte oroa dig.

• RaZZ

Sen får man väl ett papper där verkstaden garanterar att den är avstängd, detta skickas väl in till vägverket el vad nu det är. Förstår att man kan vara orolig men den skall ju vara ur funktion!

• Aquilon

Vi nyckelavstängde passagerarkudden på vår A4. Krockade dock aldrig så jag kan inte uttala mig om funktionen Bra med den där lampan uppe vid backspegeln i alla fall.

Svar på tråden Audi A4 1,8 T S-line