• MissBeccis

Banan - lösande eller stoppande?

Alla verkar säga olika om bananer. När jag var liten sa min mormor alltid att bananer är stoppande, själv blir jag hård i magen av bananer. Men min svärmor säger att bananer är lösande, hon blir själv lös i magen av bananer. Vad säger ni?

Stolt mamma till Alicia, född 060623
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-03 23:31:05:
    Haha såg precis att det fanns en precis likadan tråd om morötter
  • Svar på tråden Banan - lösande eller stoppande?
  • leyley

här ger jag massor av bananer för att sonen ska bli hårdare i magen.. så stoppande säger jag!

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • M I R R E

Stoppande...

Han är det finaste som finns, mammis lille prins!!!
  • malin ulrika

Stoppande enligt vad jag har erfarit.

• Lyxmorsan

säger oxå stoppande. men detfinns tydligen dom som anser att det har att göra hur mogen/omogen bananen är och att det kan ha motsatt verkan, kommer dock inte ihåg om mogen=stoppande omogen=lösande eller tvärtom...

//mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • leyley

min bvcdam sa att jag skulle ge brunprickiga bananer till min son som är jättelös i magen så det kan ju vara så att de är mer stoppande..

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • MissBeccis

Jag brukar äta rätt omogen banan om jag är lös i magen, funkar bra för mig. Har också hört att det beror på hur mogen bananen är, men även där säger alla olika.

Stolt mamma till Alicia, född 060623
  • betsla

Jag sällar mig till mängden, har också läst att banan är stoppande.

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
  • lillaEgo

Jag har alltid hört att övermogna bananer är lösande men jag har aldrig testat själv så jag kan inte svara hundra på den frågan. Det kan ju vara så att olika människor reagerar olika också.

Svar på tråden Banan - lösande eller stoppande?