julkalender vad kan man ha i hjälp!
Hej jag har en två årig liten tjej som ska ha en advetskalender med små presenter i. så jag undrar om någon har ett eller flera förslag på vad man han stoppa i paketen...
Tacksam för svar Kram på er alla
Hej jag har en två årig liten tjej som ska ha en advetskalender med små presenter i. så jag undrar om någon har ett eller flera förslag på vad man han stoppa i paketen...
Tacksam för svar Kram på er alla
Hej!
Har samma problem själv.
Jag har iallafall kommit på:
*strumpor (för hon har växt ur nästan alla)
*hårspännen (sånna gillar min tjej)
*roliga hårsnoddar
*Godis ask (på lördagar)
*ny napp (hon klarar sej inte utan riktigt än)
kritor kanske
Det var lite förslag iallafall
Jag funderar på att göra en adventskalender till min son men han kanske är lite liten ännu (6,5 mån) jag har tänkt att det ska ligga olika djur i paket och på julafton ska han få en bondgård.
Har hon långt hår? Hårsnoddar. De hade coola glittriga på H&M som jag köpte till min dotter. Jag har ingen kalender till min dooter men hon har hos sin pappa. De brukar lägga i lite nyttosaker med, som ett par strumpor eller trosor vilket hon blir lycklig över. Sån här liten sagobok från Pixi kanske
puffar vill också ha förslag
Jag har en pojke, vill ha pojkförslag med
Cillagbg: Gud så smart, ska stjäla din ide
Sonen kommer bli glad över djuren o sen den stora bondgården på slutet
Tack tack
Jag gör en till min lilla tjej som är 4. Det är svårt att hålla ner kostnaderna när man väl sätter igång. Jag brukar satsa på något "rejält" till adventssöndagarna, som en videofilm (ta 2 för 99:- eller liknande) eller en bok. Serietidning kan fungera (men de är inte heller så billiga). Hårsnoddar är väl bra. På stormarknader kan man ibland hitta saker. Jag köpte tex en liten Playmobil-gubbe och ett bokstavsspel (kortleksform) igår. Ballonger, särskilt lite större eller någon häftig form brukar vara uppskattat. Studsbollar? Toys r us har lite lådor med "smågrejor", kläder till Barbie (köpte i trepack som jag delar upp på tre olika dagar). Köpte även en liten "tändsticksnalle" om du vet vad jag menar.
Det var en liten hjälp på traven kanske! Lycka till!
Allt beroende på ålder och kön på mottagaren men här är lite förslag:
Pennor
Kritor
Små block
Prydnadssaker till jul
Godis
Smink
Leksaksbilar
Lego (köp en ask och dela till flera presenter)
Strumpor
Vantar
Smycken
det är ju smart... han är nog inte för liten...
Varför inte frukt, typ en klementin. Eller en silverfemma ett lägga i sin spargris. Samma sak kan ju faktiskt förekomma fler gånger också.
Cillagbg: det är ju smart... han är nog inte för liten... (jag va lite försnabb)
och tack för alla tips.... vill gärna ha fler...
tänkte att jag skulle ha trosor, strumpor, och ett litet choklad på lördagarna...
Vi fick bondgårdsdjur i våran ett år minns jag.
fruktgodis hehehe
vi ska i :
snöglob
strumpor
bilar (jätte många för han älskar bilar)
lördaggosdis
en mugg där det står simon på
en nalle(panda)
ska köpa fler saker snart
plast djur.
julgrans hängen (som de sedan kan hänga i granen)
mini ritblock
klistermärken eller bokmärken..
sagoband
hårband
Någon dag, kan man ha något man gör tillsammans, tex pepparkaks bak, julpyssel, jul godis mm
en bil, et paket självljusande stjärnor som jag packade om i 5-6 paket, djur, ikeamjukisdjur(mini), choclad lördag och söndag, munspel, ikea tåg(4paket, ett i varje) det tror jag var allt, min pojke är 11 månader i december...jag gör en toarulle kalender, man behöver 24 toaruller, sen stiftar man ihop dom bak och fram, först en, sen två under, sen tre, osv....det blir tre över, dom blir stomme, först en p midten av nederste raden, sen två under där, då kan den stå själv...sen måler man det grön och brun, och guld, eller gul eller silver på toppen...paketen som inte får plats får ligga under trädet...
Mina föräldrar paketerade pusselbitar i flera olika paket, kanske fem stycken, i en adventskalender ett ar. Inte speciellt populärt fran min sida, sa det blev bannlyst till andra ar. Trots detta tycker jag att pussel alltid är bra presenter, om man far alla bitarna samtidigt vill säga.
tack än en gång!
vill ni ha fart på julstämingen.. har jag hittat en underbar sida tycker jag!
hem.passagen.se/jesa
kram och lycka till