• ThUma

Fryser och ont i kroppen, ngn mer?

Är i mitten av v. 7 nu och har sedan start frusit, varit illamående och mycket trött. Rätt normalt med andra ord. Har dock så ont i kroppen också - hela tiden, liksom när man har influensa. Någon annan med liknande erfarenheter? Antar att det beror på den höjda tempen, men har inte haft så tidigare i graviditeter. Tycker det är lite konstigt. Dessutom har magen börjat bli större och har också redan gått upp en del i vikt. Känner mig med andra ord mycket gravid denna gång. Roligt, bara allt är ok så.

Nyfiken att höra om andra som känner igen sig och där det gått bra (har 2 tidiga mf med mig i bagaget, och vill såklart att det ska gå bra denna tredje gången gilt).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 16:44:47:
    5/11
    Sonen mkt sjuk, har bl a fått femte sjukan som det verkar - fick veta det nyss efter en heldag på akuten. Farligt tydligen för en gravid kvinna, då det kan medföra missfall om man smittas. Tecken: ledvärk bl.a.

Blir naturligtvis mycket orolig. Vill inte gå igenom ett tredje mf. Hoppas vid gud att jag inte är/blir smittad och att bebisen klarar sig!! Att det ej är därför jag haft så ont, för nog tycker jag att det varit lite konstigt. Får uppsöka läkare det första jag gör i morgon bitti. Nu känns det lite sent, en söndag. Håll tummarna snälla ni...

• Svar på tråden Fryser och ont i kroppen, ngn mer?
  • Ankiz

Jag känner mig som om jag skulle ha influensa! Ont i kroppen, dov huvudvärk, illamående och extremt trött! Är i v 6. Hoppas verkligen att det ger med sig snart! Så här dåligt mådde jag inte när jag väntade sonen.

♥Mamma till Oliver 050922 och Pyret i magen BF 070702♥
  • ThUma

Skumt...om det onda hör graviditeten till blir jag lite förvånad, har inte hört om att det skulle vara så tidigare. Tycker annars man hört och läst "ALLT" om graviditetskrämpor OM det är så, vilket det verkar för oss, tja - då lär man sig ngt nytt varje dag Så länge bebisen mår bra så...

• Fada

Jag är i vecka 8 och mår illa mest hela tiden. Frusen är jag oxå men jag har ingen värk i kroppen

• malin07

Jag är frusen i vanliga fall, men nu är det extremt, fryser hela tiden.....och är jätteseg....orkar ingenting, lite influensa varning....

Tålamod är konsten att hoppas....
  • Net

Jag e i vecka 9 och har mått riktigt illa till i fredags då jag var på jobbet på första gången på två veckor...men frusenheten har inte lagt sig...håller helt med om att man undrar om man har influensa...*ler* Sitter dock nu till o från som en klimateriekärring o tycker det e växlande jättekallt o nästa minut håller jag på att dö av värmeslag....kul det här...*asg*
    Men allt detta e det värt om allt bara vill gå bra!!!

• frau M

Jag håller med. Jag fryser och har ont i huvudet och mår illa. Känner mig lite konstig sådär. Magen är svullen och öm stundvis. Trött och irriterad på typ allt känns det som... Är i v7

• Lyckolycko

Fryser massor, ända från 5:e veckan och nu är jag i 10:e.

• tilda81

jag är i v6 och jag har varit väldigt fryssen kan tycka att jag inte fryser lika mycket nu men däremot är humöret väldigt väldigt upp och ner!Annars mår jag bra än så länge!

• ThUma

Sonen femte sjukan, symptom ledvärk - skrev om det ovan. Som sagt, håll tummarna att allt är bra och att jag och bebis ej är smittade.
    Usch, så oroligt allt blev...

Svar på tråden Fryser och ont i kroppen, ngn mer?