• mommy4you

Kläder till barn för begravning

Ska på begravning på fredag och har ingen aning om vad jag ska sätta på min dotter. Vad kan man ha på? Går det bra med annat än svart?

Har ingen större ork att springa ut och leta kläder till henne.
    Du skall bära ditt barn som den sista droppen vatten
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-04 09:18:15:
    Min dotter är 4 år.
  • Svar på tråden Kläder till barn för begravning
  • Tjohalia

Jag har fått höra att barn inte ska bära svart på begravning utan bara vanliga fina kläder, kanske inte partykläder direkt men du förstår nog hur jag menar...

Joline ska få ett syskon i februari
  • bubbelbrudenTheone

de går bra så länge man har MÖRKA kläder

• Vickyb

Barn ska inte klä sig i svart, tycker jag. Barnen ska vara fina och inte kläs i svarta sorgsna kläder..

ღ Är lycklig och stolt mamma till vår dotter LINNÈA ღ
  • Vickyb

Håller med om att man kan ha mörka kläder..

ღ Är lycklig och stolt mamma till vår dotter LINNÈA ღ
  • syd

Svart är inget måste anser jag,tycker att mörka färger men "clean" utan färg kaskader fungerar

• Mint

Står det inte uttryckligen "ljus klädsel" i annonsen så är det väl mörk/svart klädsel som gäller? Jag hade nog valt någon nedtonad färg; kanske vinrött, grönt, mörkblått... Kanske dock med någon liten vit detalj, en liten sjal eller så. Bara det är diskret och fräscht så duger det.

• mommy4you

Jag har en rak jeanskjol som jag funderar om hon kunde ha på sig och en diskret tröja med ett par vita lite tjockare strumpbyxor.

• Nenne 71

Det är olika från begravning till begravning.Kan du inte fråga dom anhöriga? Är det sagt något så följer man det. Hur gammal är dottern? Klänning eller kjol och blus i någon lugn färg. När jag var på begravning som elvaåring hade jag en vit kjol med blåaprickar.

• mommy4you

Nenne 71: Jag är den anhöriga tyvärr.

Svar på tråden Kläder till barn för begravning