Kläder till barn för begravning
Har ingen större ork att springa ut och leta kläder till henne.
Min dotter är 4 år.
Jag har fått höra att barn inte ska bära svart på begravning utan bara vanliga fina kläder, kanske inte partykläder direkt men du förstår nog hur jag menar...
Mörka, enfärgade kläder går bra. Beklagar sorgen!
de går bra så länge man har MÖRKA kläder
Barn ska inte klä sig i svart, tycker jag. Barnen ska vara fina och inte kläs i svarta sorgsna kläder..
Håller med om att man kan ha mörka kläder..
Svart är inget måste anser jag,tycker att mörka färger men "clean" utan färg kaskader fungerar
Står det inte uttryckligen "ljus klädsel" i annonsen så är det väl mörk/svart klädsel som gäller? Jag hade nog valt någon nedtonad färg; kanske vinrött, grönt, mörkblått... Kanske dock med någon liten vit detalj, en liten sjal eller så. Bara det är diskret och fräscht så duger det.
Jag har en rak jeanskjol som jag funderar om hon kunde ha på sig och en diskret tröja med ett par vita lite tjockare strumpbyxor.
Det är olika från begravning till begravning.Kan du inte fråga dom anhöriga? Är det sagt något så följer man det. Hur gammal är dottern? Klänning eller kjol och blus i någon lugn färg. När jag var på begravning som elvaåring hade jag en vit kjol med blåaprickar.
Nenne 71: Jag är den anhöriga tyvärr.