• malinda1970

Enkelt att fixa pass till 2åring eller hur....?

Nu är det dags att ut och resa med vår lilla älskling snart men...vi måste ju fixa pass såklart! Vad behöver jag mer än ett kort? Någon som vet? Måste jag fixa personbevis från skattemyndigheten eller hur ¨går det till? Brukar det ta lång tid innan det är klart? Någon som vet?.............

Man är ju lite ny på området...:)

• Svar på tråden Enkelt att fixa pass till 2åring eller hur....?
  • anna68

Du behöver ingenting, inte ens ett kort! De fixar allt hos polisen.

• Majsan70

Personbevis är ett måste och som föräldrar måste ni vara med båda två om du inte har ensam vårdnad.

Kort tar de på passexpeditionen numer. Det blev ju nytt i oktober förra året.

• Bo Peep

Du gör precis som om du skulle ha pass till dig själv. Det tar inte längre tid för att det är ett barn. Kolla på polisens hemsida hur man gör.

• Tove

HEj!
    Nej nej, Inget kort! Det tar de på polisstationen!
    Allt fixas där, så tar det ca. en vecka innan Ni får passet och blir 400 kronor fattigare tror jag...

Lycka tilL!

Kram m

• Norpan666

Personbevis hade inte vi med i somras. Gick till polisen, betalade 400 kr och så fixade det allt.

• Busfröet

Vi gick in på Polisstationen och bad om att få ett pass till lilleman. Där tog de kort och allt och det enda som behövdes var att vi "intygade" att han var han. Alltså båda vårdnadshavarna måste vara med och ha legitimation med sig. Sen så kostade det 500:- och kunde hämtas ut efter 1 vecka.

• Bellizzzzz

du behöver inget kort på ditt barn längr eller jo kort behöver du men kort tar dem hos polisen eller passmyndiheten idag för att du skall slippa ta kort på andra ställen.

jag skall själv snart skaffa pass och det känns jätte skönt att man gör allt på samma ställe nu.

//Puzzzzzzzzzzzzz

• malinda1970

Å det låter busenkelt! Skönt att allt verkar fixas på polisstationen! Tusen tack alla som svarat, då är det alltså bara att vandra iväg till polisstationen med sambo och legitimation. Ja och lilla prinsen förstås ha ha...:)

• OneAndTwins

Den enda svåra med att skaffa pass till barn är väl att få dom att titta in i kameran...

(såg att du redan fått så många bra svar.... )

• malinda1970

OneandTwins....Precis...Ska bli otroligt spännande att se hur det hela går...:)Gulligt också...:)

• OneAndTwins

Vi gjorde pass på våra barn i somras... en tre åring och två ett åringar... det tog tid vill jag lova och de ser inte riktigt kloka ut på korten... men gulliga självklart....

Passen håller i fem år (är det väl numera?) så det känns som att när jag resar med en 8 åring och två 6 åringar så kommer de ändå inte att se ut som på passfotona....

Svar på tråden Enkelt att fixa pass till 2åring eller hur....?