Provrörsbarn = tabu?
Vet inte var jag ska skriva denna tråd, men tar det på relationer eftersom det är svärmor och svärfar jag har problem med.
Ända sen de fick veta att vi gjorde IVF provrörsbefrukting så känns det som om det är något tabu och konstigt. För dom har nämligen aldrig sagt ett ljud, och inte ens när jag börjat dra i trådarna och velat berätta lite, då sopas det bara under mattan och man pratar om annat.
Och nu när vårt barn är fött, så påtalar hans släkt att barnet är sååå likt mig. Medans ALLA andra i vår omgivning säger att han är lik pappan. Vilket får mig att tro att svärmor och svärfar helt enkelt inte tror att min man är pappan till barnet?!!
Dom tillhör inte världens smartaste, och det skulle inte förvåna mig om dom tror det.
När jag sa vad jag trodde så sa min man att det är nog inte helt omöjligt att dom inte fattar.
Hur kul känns det?
Detta har gjort att jag tar lite avstånd, tyvärr. För jag känner på nåt vis att jag och min son inte duger till, då det tydligen var nåt "fel" på mig som inte kunde få barn på naturlig väg med min man. Han har två ungar sen innan som kom till på studs, så det är väl jag och mitt barn som är "off" känns det som.
Hur ska jag göra för att strunta i detta och gå vidare?