• Flizan30

Clarks curlingkängor eller andra?

Ni som har Clarks curlingkängor är dem värda pengarna? Hur funkar det att gå med dem i snö? Är dem varma? ebhöver man extra sula i dem eller räcker det med en tunn ullsocka?
    har annars tittat på ett par liknande clarks fast med högre skaft och snörning framtill.Dem är 400:- billigare. Har lite beslutsångest

• Svar på tråden Clarks curlingkängor eller andra?
  • väntar o längtar

Har ingen erfarenhet men vill ha! Blev jättenyfiken på de andra du beskriver - var har du hittat de och har du någon bild?

• Mallamor

Är helnöjd med mina, har haft dem tre säsonger hittills och de ser i stort sett nya ut. De är mycket varma och sköna, funkar i snö och jag har aldrig haft varken extra sula eller extra stumpor i dem!

• Smultron och glass

De är helt underbara och håller i hur många år som helst (så länge man sköter dem vill säga).

• Pliran

De är verkligen bra o hållbara. Jag har de som är högre med snörning och är väldigt nöjd!

• LPW

Jag har ett par curlingkängor från Bally och de är verkligen toppen!!! Tar inte på mig något annat på fötterna då det är snö och is ute.

• Amine

Jag är ganska snål när det gäller kläder. Men för 3 eller 4 år sedan fick jag NOG och gick in i en skoaffär och sa jag vill inte frysa om fötterna mer, aldrig, aldrig, aldrig. Och kom ut med ett par clarks kängor och har inte ångrat det en sekund.
    Vanlig tunn socka räcker, yllesocka om det är lite kallare, dammsug skorna invändigt då och då. Enda nackdelen är att dom är hala.

Svar på tråden Clarks curlingkängor eller andra?