Lekhage??
Hej. Vad har ni för erfarenheter med lekhage? Är det ngt som är "bra att ha"? Jag är intresserad att höra för- och nackdelar.
Tackar /Anki
Hej. Vad har ni för erfarenheter med lekhage? Är det ngt som är "bra att ha"? Jag är intresserad att höra för- och nackdelar.
Tackar /Anki
Finns knappt att få tag på idag. Grejen är ju den att den lilla ungen oftast inte vill sitta instängd i en hage och leka. Bättre att plocka undan saker som kan vara farliga. Jag gör dock så ibland att Lillan får vara i sin spjälsäng med leksaker om jag t.ex. ska gå ut och hämta tidningen och inte vill klä på henne, eller om jag ska göra ngt som är omöjligt att göra med hennes inblandning (just nu kommer jag inte på vad men det finns ju mycket som är lättare utan hennes hjälp...)
Jag har en lekhage till min son. Köpte den på babyhörnan, de har ett par olika att välja på. Fördelen är att jag vet var jag har honom, om jag tex måste lämna rummet för att gå på toa eller något annat. nackdelen är att han inte gillar att vara där långa stunder, utan vill ut.
Jag har försökt plocka undan "farliga" saker, men videon, datorn, sladdar och sånt går ju inte att plocka bort, dessvärre.
Tack för era svar.
Jag velar lite. Har väl varit inne på Malinmammas idé att man tar barnet med sig. Här där jag bor tycker folk att det är lika självklart att ha en, precis som man har barnvagn etc..
Sen har jag insett att vi har MASSOR av farliga grejer överallt. (hade en kompis 1:åring här
) Usch vad svårt, får se vad jag gör. Har inte bestämt mig. Men tack för synpunkterna, jag är nog lite mer positiv till lekhage än vad jag var innan.