Vad läsa om man ska bli mäklare??
Finns det någon här inne som vet vilken utbildning man måste ha om man vill bli mäklare??
Vilket program man måste gå eller så?
Finns det någon här inne som vet vilken utbildning man måste ha om man vill bli mäklare??
Vilket program man måste gå eller så?
mäklarutbildningen
2-årigt program som har poppat upp lite varstans. I Gävle bla.
Ok! Tack! Heter det Mäklarutbildning eller går det under nåt annat namn?
Nä, tror det heter det kort och gott
edu.hb.se/utbildning/utb_program.asp
www.hig.se/studadm/utbildinfo/progbe0607/Fastighetsmaklarprogrammet.pdf¨
Min sambo går uppdragsutbildning i Borås:
www.hb.se/IDA/CooperationContractEducationRealEstateBrokerage.asp
Dr Cox: Finns det någon högskola i Gävle eller vart är det man kan gå där?
emelielundin: Tack så hemskt mycket!! Är svindålig på att hitta sånna saker...
Menar du fastighetsmäklare? Inte börsmäklare eller försäkringsmäklare...
Då ska du gå Fastighetsmäklarutbildningen eller likvärdigt. Därutöver är det praktik i 10 veckor för att få licensen.
Fastighetsmäklarutbildningen är 2 årig, men det finns även 3 och 4 åriga program som ska ge ungefär samma grund. Du kan utbilda dig i bland annat Gävle, Stockholm, Borås och Malmö. Kolla AMS yrken och studier: fastighetsmäklare.
Sugen på att börja plugga till det? Jag är lite inne på samma spår
KAH: Nja, jag vet inte riktigt vad jag menar. Min sambo kom på idag att han kanske skulle kunna bli Mäklare och då måste man ju kolla upp möjligheterna!
Dom har startat en på Södertörns Högskola,
Sen måste man ha Matte-C
limfi
Absolut Säkert fastighetsmäklare din sambo tänker på, det brukar vara det som i folkmun får heta mäklare. I Gävle ger Högskolan i Gävle fastighetsmäklarutbildningen på 80 p. Terminsstart på hösttermin.
KAH: Ja, vi har ju läst lite grand om det nu. Det är fastighetsmäklare han pratar om. HAHA, vi var på restaurang och han gick på toaletten. När han kom ut hade han kommit på att han skulle bli mäklare!!
gemelli: Vart är det nu då? *Norrlänning som inte vet vart nåt söder om Umeå ligger*
limfi
Huddinge
Okej då blir det lite långt till skolan
Södertörns Högskola ligger i Sthlm
HAHA! Ja, det kändes som om det var åt det hållet! Men till saken hör att vi kanske ska flytta ner till Mora (av alla ställen) och då blir det ju närmare. Fast det är jäkligt tjorvigt att ta sig nånstans från Mora. Då är nog Gävle närmast!
Det finns en fastighetsmäklarutbildning som ligger under KTH, 80 poäng. Kurserna ges i Haninge och på KTH vid Roslagstull och utbildningen startar endast vårtermin. Har inte hört talas om att Södertörn har mäklarutbildning förrän i den här tråden - har de haft det länge?