• PapaT

Bredband?

Funderar bara lite på om det är någon därute som har bredband? (vilket jag tror att många av er har)

Själv har jag BBB, det fungerade superbra från början. Såg sedan att dom hade infört IP-telefoni så det hakade man ju på det så klart.

Då börjades det.. Hastigheten ner hade innan legat på omkring 5-7 Mbit ner, nu sjönk den till 3 Mbit konstant. Telefonsamtalen bryts väldigt ofta och inte så sällan kommer man inte ut på linjen..

Man blir ju inte bara lite förbannad!

Funderade bara om någon här varit med om något liknande?

Ta det lugnt alla där ute!

• Svar på tråden Bredband?
  • Sector primordius invalidus

Jag är inne på andra vändan med BBB [på olika orter] och är på det stora nöjd med dem.
    I första svängen så dök uppkopplingen då och då och efter en del tjat och gnat och förklarande för dem [det lönar sig att vara datornerd ibland] så bytte de switch i källaren och allt var frid och fröjd.
    Nu kör vi både bredband och telefonin via dem och har inga som helst problem, peppar peppar.

• dave

BBB hårdställer ner bandbredden med ett par MBit/s för att inte telefonin skall hacka, men under 5mbit/s bör du ju inte ligga, inte internt i BBBs nät iallafalll.

• MrBungle

jag tycker det funkar bra med BBB hittills, till skillnad från Chello. >Skaffa aldrig det, det är riktigt uselt!

• flärp

"Äkta" bredbands telefoni mellan två IP-telefoner har jag blandade erfarenheter av. Vi använder det internt internationellt på jobbet, och ibland funkar det extremt bra, ibland blir det otroliga ekon och förvrängningar.

Men att det kastar ner resten av din bandbredd så lite verkar konstigt. Speciellt om det inträffar när du inte använder telefonen.

• PapaT

Tack för alla svar!

Men efter otaliga samtal till en kundtjänst och en support med infernala väntetider har bestämt mig att ha en liten skärseldscermoni med telefoni dosan innan jag skickar tillbaka den till BBB.. Får nöja mig med deras bredband i fortsättningen...

Ta'tt de lugnt allihop!

/Papa-T

• mattis

jag har bostream vilket fungerar kanon.

• tarkki

Har både IP-telefoni och bredband från BBB har inte haft några som helst problem med något av dom..
    endast en gång har det krånglat då låg både tele och bredband nere i typ en vecka men det kan jag inte lasta BBB för...det var min vaktmästare på gården jag bor på som inte ville svara när BBB-teknikerna försökte få tag på nyckeln till rummet där alla switchar o skit står...han hade naturligtvist den i fickan......

Svar på tråden Bredband?