• snuffsis

Bebisen är en "rumpnisse"...

Är i vecka 34, och har en tid anat att bebben kanske skull eligga i säte. Och nu idag var jag hos BM och sa till henne att jag misstänkte detta, BM klämde då och kände på magen och kunde inte känna något huvud vid bäckenet. Däremot kände hon något hårt under mina revben som verkade vara ett huvud. Ska dit igen om två veckor, och ska då få göra ett UL till för att fastställa om bebben fortfarande ligger i säte eller inte. Om den gör det blir det vändningsförsök.... SUCK

Jag vill inte bli snittad, 1000 gånger hellre vaginal än snitt... Men samtidigt vill jag inte klämma ut en dubbelvikt rumpa!

• Svar på tråden Bebisen är en "rumpnisse"...
  • Frida77

min är också en rumpnisse... är i v.35 och ska till läkaren inom en vecka för att diskutera vilken förlossning det blir. är lite tveksam till vändningsförsök eftersom min moderkaka har börjat bli förkalkad. ska ta en närmare titt på den när vi är hos läkaren. eventuellt måste lill-n komma ut lite tidigare hur som helst eftersom den kanske inte får tillräckligt med syre o näring... vi får se. ska bli spännande att höra vad läkaren säger!
    hälsn. frida v.35

• dakoda

Min är också en "rumpis" (v.36+6). Vi var på vändningsförsök i går, men lill*n vägrar att vända på sig! Har nu fått snitt tid för nästa vecka och det känns helt ok för oss. Visst skulle jag hellre föda vaginalt om jag kunde välja, men huvudsaken är att bebisen är frisk och allt går bra, sen spelar det ingen roll för mig hur h*n kommer ut. Lycka till för dig och chansen finns ju att din bebbe vänder sig!!! :)

• axelsmamma

Det va lika dant för mig men slutade med ett akut snitt och det tycker jag bara va skönt,och nu väntar jag mitt andra barn och har beställt ett planerat snitt.

• scouten

Min unge ligger på tvären nu i v 33...ska oxå få göra vändningsförsök.

• BusEmmas mamma

Jag kom in på förlossningen i tron om att jag skulle föda vaginalt och då upptäckte de att min flicka var helt felvänd med fötterna nedåt. (jag grät av rädsla för jag ville egentligen inte snittas)Då frågade läkaren om hon skulle testa å vända...å jag sa nej eftersom om de misslyckades kunde det bli ett väldigt akut snitt å jag skulle bli nedsövd. Så jag tog snittet och jag är väldigt glad för det. För hon hade navelsträngen fyra varv runt halsen så det hade blivit svårt på nåt annat sätt. Å snittet va en fin upplevelse!Jag fick se henne direkt efter. Förut hade jag aldrig tänkt tanken men det blir nog snitt för mig denna gång med.Jag tycker du ska kolla så att bebin inte har tjorvat in sig i navelsträngen innan vändningen. Å lycka till med allt!

• Baby82

Håller tummarna på att han vänder sig

• MaDdO

Förra måndagen låg min bus i säte, i onsdags låg h*n rätt, med huvudet neråt och vändningsförsöket vi hade inbokat imorse kunde bokas av! Hoppas och tror att din hinner vända sig själv innan du kommer till UL! Håller iaf tummarna för det! *kram*

• snuffsis

Hallå, ligger fortfarande i säte... är i vecka 36 nu (35+?). Ska få vändningstid efter den 6/12 om den inte har vänt på sig....

Men det känns lite sent, är då i vecka 38 (37+?)! men det kanske inte är sent, vad vet jag!

• Kattii

Jag är i vecka 37 nu (36+6) och han ligger fortfarande i säte. Min barnmorska bara säger hela tiden att det inte e bråttom än, han hinner vända på sig.. När menar hon då att vi ska hinna med ett vändningsförsök? Jag börjar bli orolig nu.. kanske borde ringa själv till sjukhuset och boka tid?

• Lillan30

Jag födde min andra dotter i säte...det gick hur bra som helst...sprack ingenting.. Så det är inte alls säkert att det är sämre att föda i säte. Lycka till!!!

• Lilla Pilla

jag har oxå fött min dotter i säte. Honn är mitt första barn och det gick hyffsat fort o jag sprack bara yttepyttelite. Hon det kändes jätteskönt att ha fått en vaginalförlossning trots allt strul som var!

• MaDdO

Snuffsis: Enligt vad jag hörde av BM så vill dom helst göra vändningarna där jag skulle gjort min iaf, mellan v 35+0 och 36+6 och jag antar att det är för att då e det lättast att lyckas OCh att h*n stannar kvar i rätt läge efteråt med! Innan kanske den hinner vända sig igen och efter kanske det är svårare att vända....gissar jag iaf! Tycker du kan ringa och be din BM om en tidigare tid, gärna så snart som möjligt! Lycka till!

• Dynah

Vet PRECIS hur du känner. Samma sak hände med min sista tjej. Var inne på vändningsförsök (ville ABSOLUT inte göra kejsarsnitt) men det misslyckades. Efter en hemsk förlossning (kejsarsnitt) kom dock världens finaste tjej fram. Har en äldre dotter född vaginalt, den förlossningen var inte heller kul så jag kan nog inte rekommendera varken det ena eller andra. Däremot repade jag mig förvånandsvärt fort efter kejsarsnittet!
    Lycka till!

Svar på tråden Bebisen är en "rumpnisse"...