• Zenobia

Vill ha tips på bra restaurang i Sundsvall

hej hej,
    skulle vilja ha hjälp att hitta en asiatisk reastaurang här i Sundsvall. Ska ut och äta med killen på fredag, han fyller år då =)
    men ny inflyttad som man är så behöver man lite hjälp att hitta en bra restaurang.
    /Ann

• Svar på tråden Vill ha tips på bra restaurang i Sundsvall
  • lillvicky

Ming palace, "blå huset", tycker jag är bra!

• sundin

Det finns en lite Thailländsk restaturang som heter Daengs. Den är jättebra. Den ligger... På en av parallellgatorna mellan Storgatan och Köpmangatan. Mot E4.an. Kan inte de där gatunamnen, fast jag har bott här i över tio år. Indiska restaurangen är också superbra. Den ligger på södra järnvägsgatan. Vid järnvägen nedanför OK i stan.

Hoppas du hittat rätt!

• vargzaga

I birsta ligger den bästa asiatiska restaurangen tycker jag. Supergod mat.
    Men vill du vara just i centrum så håller jag med "sundin" att indiska restaurangen är bra.

• Marajjah

Precis som cillae skrev så är ju Chao Praya River bra. Sedan Brandstationen (Om den nu finns kvar, flyttade för två år sedan å då fanns den).

• Liime

jag säger bara, Norrlandskällaren! En kanonbra resyaurang, lite minre till storleken men de har så fantastiskt goood mat, åt planksteken:). Restaurangen ligger i centrum, men då jag inte är därifrån så vet jag inte adressen. Bra priser till den mat de erbjuder har de oxå :)

• Madelene81

Brandstation är dyr....

Backinh snett emot Filmstaden, andra sidan järnvägen om man passerar Espan.
    O'learys - supergod mat!!!!
    Saffran - smaskigt!
    7 kryddor - härligt!

Sedan finns det flera restauranger där köken är helt enkelt vidriga.
    På en viss kina-restaurang sprang det ett par råttor i köket *brr*

• Madelene81

Tydligen har Saffran slagit igen... så går det när man inte går ut så ofta

Enda godkända restaurangen med "kina-mat" är Backinh, sedan har vi ju Jade Garden i Birsta

Kanske lite sent för trådens "moder" men kanske något tips för någon annan

Svar på tråden Vill ha tips på bra restaurang i Sundsvall