• Gulla

Ägglossning utan äl-flytning?

Jag har inte varit så uppmärksam på vilken typ av flytning jag har haft, men kan inte påminna mig om att jag haft någon typisk äl-flytning under de månaderna vi försökt bli gravida. Dock har jag fått utslag på äl-sticka.

Kan man ha ordentlig äl utan att ha dessa omtalade "slajmiga" flytningarna mån tro?

Hur som helst ska jag hålla koll denna månaden. Är på dag 12 så det borde börja närma sig äl...

• Svar på tråden Ägglossning utan äl-flytning?
  • sarala

Klart man kan det! Har aldrig sett nån speciellt flytning de dagar jag haft ägglossning under alla månader vi försökte bli med barn...vet dock andra som gör det, men det där är nog väldans olika...
    Håll koll på stickorna istället, för kroppen är så duktig på att luras ändå

Lycka till!

• Rigmor Mortis

Japp, jag har sett till någon äl-flytningsliknande EN gång bara (och då kunde jag bara dra trådar på 1 cm), och jag har bevisligen haft äl åtminstone två gånger

• Rigmor Mortis

..alltså, bevisligen iom att jag faktiskt blivit gravid två gånger, tror dock jag haft äl oftare

• Gulla

Tack tjejer! Jo nog kan kroppen spela oss spratt alltid... under de tre månader som jag haft mens sen jag slutade med p-piller så har kroppen betett sig olika varje gång! Märkligt hur vi funkar.

Men det var skönt att höra att flytningarna inte nödvändigtvis måste hänga ihop med äl i sig.

• Jennie med ie

Det viktiga är att miljön för spermierna är bra där det behövs, dvs runt livmodermunnen och inåt Det är ju där de ska kunna simma och trivas. Och den fertila miljön kan man ha utan att man märker det själv.

• trädis

hallå Gulla! va lika vi e du å ja!
    märker heller aldrig mina ÄL flytningar, men får pos på ÄL test! låter ju bra att de kan funka ändå! lycka till för dig nu!!! kram

• StoraD

hej! ville bara bekräfta - jag har inga "trådliknande sekret" - men får plus på ÄL-testen ändå! jag har alltid undrat över de där trådarna alla pratar om...

• Gulla

Haha Gumsegumsan, vi fortsätter att följas åt vi!

Det var ju för väl att vi är flera stycken utan snigelslem då... Håller tummarna så hårt jag kan för att det är vår tur nu LillaD och gumsegumsan! Hoppas vi har en god fertil miljö som Jennie med ie säger

• trädis

japp nu måste de bli vår tur

fortfarande väldigt långt till min ÄL, men de går sakta men säkert åt rätt håll.. testar rosenrot nu för å se om de kan påskynda cykeln lite... skadar ju inte å testa ialla fall!

• StoraD

ja! heja goda fertila miljöer stort lycka till till er också!

• Älvira

Jag har inte heller sett till några snigel-liknande flytningar, hade nästan börjat tro att det bara var jag som inte hade dem, men så skönt att det ändå verkar normalt!

• Lärarn

Brukar endast märka ÄL med lite smärta, men denna gång inget alls, varken ont eller flytning, men det gick bra ändå, plus förra veckan! Så visst kan man det!

Svar på tråden Ägglossning utan äl-flytning?