• Bambi Tinuthiel

bärsele+overall

hej!

i vinter, kan man bära sitt barn i bärsele och bara låta henne ha sin fleeceoverall (med kläder under förstås) på? eller behöver man nåt speciellt överdrag?finns det?

mvh/sofie

• Svar på tråden bärsele+overall
  • Lillflickan

Klart du kan, men det blir nog bra klumpigt.
    Istället kan du stoppa in barnet innanför dina ytterkläder.
    Se bara till att fötter och huvud är varmt också

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Knyttet och K

Det finns bärskydd att köpa, vet att tex www.babyboden.nu har. Annars tycker jag som Lillflickan, det enklaste är att bära under sin egen jacka. Då behöver man bara mössa och tjocksockar på barnet.

• norgesessan

sonen hadde fleeceoverall när jag bar honom i sele, med knapparna på magen öppna...sen hadde jag jackan over benen..det gick jättebra.
    vi har en ergo sele, vet inte hur det är med en babybjörn.

• norgesessan

när han var jätteliten, och jag hadde honom i sjal hadde jag honom helt innanför jackan...

• Eliama

Använder overall på dottern i selen. Tycker inte att det känns knöligt eller trångt.

• Prospero

Men hur ska man kunna knäppa sin egen jacka? Det blir ju kallt, brr... Om man bär ett äldre barn (>1 år) i alla fall.

• Lillflickan
    Prospero skrev 2006-11-07 15:19:47 följande:
    Men hur ska man kunna knäppa sin egen jacka? Det blir ju kallt, brr... Om man bär ett äldre barn (>1 år) i alla fall.
    Man lånar sin mans jacka
    ♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Eliama

Jag har min egen jacka på bara mig, knäppt ordentligt under selen (en Ergo). Sedan dottern i selen med sina vinterkläder. Inga problem med det! Vi är båda lagom varma och nöjda.

• Bambi Tinuthiel

hej siania!
    hur gör ni om ni går in i en affär?plockar du av henne kläderna då?/s

• ninen och J

Jag hade planerat bära under jackan men han blir nog snart för stor för det (även om jag tar min mans jacka). Jag har beställt bärskydd och ska nog passa på att köpa en suse's kinder coat när jag åker till usa nästa vecka.

• Eliama

Bambi Tinuthiel: Brukar mest använda selen på utepromenader eller när hon inte vill sitta i vagnen om vi är på stan (är ofta i olika köpcentum utan ytterkläder). Så oftast behöver vi inte böka med av- och påklädning när hon är i selen. Men det har hänt att jag haft selen och gått in på Coop och liknande och då har jag tagit av henne tossor och mössa samt dragit ner dragkedjan i overallen på henne. Funkar alldeles utmärkt!

Svar på tråden bärsele+overall