• Sofie1979

Vilken färg i hallen?

Hej!

Har funderat på att måla om i vår hall, gillar inte tapeten vi har nu (den är ljus med nåt fult mönster) Vår lägenhet har öppen planlösning så man ser både köket och vardagsrummet från hallen. köket och hallen ligger precis brevid varandra.

I köket är det vitmålat och vita luckor

I vardagsrummet är det målat med en "café latte" färg

I mitt galleri har jag bilder på vad vi har för möbler.

Hjälp mig att komma på en fin färg till vår hall!

Sofie

• Svar på tråden Vilken färg i hallen?
  • innana

Ljus grå eller milt milt grålila?

• Sofie1979

Det är fint! Vill ha mer färg

Nån mer?

• Engel och Noels mamma

Hej, har oxå öppenplanlösning mellan kök o vardagsrum. Vi har gräddvita väggar där, i hallen har vi knallrött. Jättefint är det.

• Sofie1979

Det är oxå snyggt! Har funderat på det, men är lite osäker på om det blir för stark mot det andra, fast egentligen så skulle det passa mot det vi har i färg i vardagsrummet

Så svårt!

• jen05

sätt en färg som heter mio mandel, tror jag skulle böli snyggt och diskret

• Fastidious

Vi har typ caffelatte i sovrummet,, och våffelvitt vardagsrum (varm vit färg) Vi valde en varm väldigt ljus beige färg i hallen och ekmöbler till det.. Om du vill ha lite mer färg så skulle jag säga att du kan måla eller tapetsera i brunt..Kanske med en läcker fondvägg med nåt mönster dvs hålla dig till naturliga färger.. jag skulle inte blanda in grått/blått/lila tillsammans med caffelatte..

• Sofie1979

Jen05: Var finns den att köpa?

• ebben

Ta nån varm ton,typ rödaktigt.brunröd.Fast rätt ljust.....

• Sofie1979
    Fastidious skrev 2006-11-05 12:57:17 följande:
    Vi har typ caffelatte i sovrummet,, och våffelvitt vardagsrum (varm vit färg) Vi valde en varm väldigt ljus beige färg i hallen och ekmöbler till det.. Om du vill ha lite mer färg så skulle jag säga att du kan måla eller tapetsera i brunt..Kanske med en läcker fondvägg med nåt mönster dvs hålla dig till naturliga färger.. jag skulle inte blanda in grått/blått/lila tillsammans med caffelatte..
    Har funderat på något liknade som du beskriver, brunt är ju snyggt! Men kanske blir lite mörk att måla hela hallen med det?
  • Fastidious

Jo men det är därför du kan ta en mönstrad lite ljusare tapet..(med lite brunt i!) på en vägg..

• Fastidious

Mönstrat passar ju i en hall..eftersom man lätt tröttnar på mönstrat i andra rum..men hallen använder man ju inte på samma sätt..sas.

• Sofie1979
    Fastidious skrev 2006-11-05 13:06:02 följande:
    Jo men det är därför du kan ta en mönstrad lite ljusare tapet..(med lite brunt i!) på en vägg..
    Ok, då förstår jag hur du menar! Tror att det skulle kunna bli snyggt! Fast det som blir problem med tapeten är att jag inte kan tapetsera
  • LillaLinan

Vi va faktiskt väldigt modiga i vår hall å har den i rost rött. Köket är vitt, vardagsrummet ljus latte, sovrummet mörkare latte och barnkammaren ljusgul. Vår röda hall går som en rödtråd genom huset

• Fastidious

Tapetsera är rätt enkelt.. Kolla in de där tapeterna som man rollar klistret på väggen istället för på tapeten.. de är väldigt enkla! Sen är det bara att skära dem i rätt längd och hänga upp dem! Inte svårare än att hänga upp gardiner.. Om de hamnar snett så tar man bara ner dem och gör om!

• Sofie1979
    Fastidious skrev 2006-11-05 13:15:09 följande:
    Tapetsera är rätt enkelt.. Kolla in de där tapeterna som man rollar klistret på väggen istället för på tapeten.. de är väldigt enkla! Sen är det bara att skära dem i rätt längd och hänga upp dem! Inte svårare än att hänga upp gardiner.. Om de hamnar snett så tar man bara ner dem och gör om!
    Ok, låter ju inte allt för svårt! Men om man måste mönsterpassa eller vad det heter, är inte det svårt?
  • Fastidious

Näe.. Lite svårare kanske, men det står ju hur många cm´s mönsterpass det är så.. Det går ju åt lite mer tapet bara! (dyrare)

• Alltid

Vi har målat halva vår vägg i sandfärg och halva röd. Tycker det är snyggt. Kanske något för er hall?

Svar på tråden Vilken färg i hallen?