• Cissi76

Hur platt är en platt kudde??

Jag harläst att man i spjälsängen ska ha en platt kudde till bebisen eftersom de numera ska ligga på rygg. Har köpt en platt kudde som ska vara till spjälsäng från ullared och en från IKEA som också ska vara till spjälsäng, men nu när sängen är bäddad så tycker jag inte att kudden är sådär himla platt egentligen. Hur tänker ni andra??

• Svar på tråden Hur platt är en platt kudde??
  • malinbengtsson78

*puffar då jag oxå är nyfiken på detta*

Gravid för första gången, 27 dagar kvar till 2 december!!!
  • AmiliaK

Hej på er! Alla kuddar till spjälsäng som jag stött på har sett likadana ut, inte så platta med andra ord. Men jag antar det ska vara så.

• Mizan

Jag har använt en vuxen kudde till spjälsängen. Den täcker hela huvudänden så det kvittar hur barnet rullar så är där en kudde.
    Jag valde en kudde som var flera år gammal. Den plattaste vi hade, och den funkade alldeles utmärkt. Använder den fortfarande och sonen är nu två år gammal.
    Måste kanske vänja av honom nu när lilla syster snart kommer. Eftersom den kudden är den plattaste får nog hon använda den. Sonen får ta storleken efter.

Den billigaste kudden på ikea blir platt jätte fort när en vuxen använder den! (tips)

• Inki

köp kudde på minimundus.se, de är utvecklade av sjuksköterska och sjukgymnast och rekommenderas av bvc. kostar ca 70 kr för vagn/vagga och 90 kr för spjälsäng.

• AmiliaK

Tack för tipset! Helt perfekt, beställde kudde och täcke till vagnen. Blir nog mycket billigare än att köpa det på affären. Verkar ju bra testat också.

• Emeliee

Jag köpte en liten kudde som jag tyckte var alldeles för hårt stoppad, sprättade upp den, tog ut hälften av stoppningen och gjorde en likadan kudde till, så blidde det två små tunnare kuddar...i brist på annan sysselsättning...

• Cissi76

Lade också in en beställning på minimundus. Tack för tipset!!

• malinbengtsson78

har också lagt in beställning på både kudde och täcke till spjälsäng + barnvagn. tack för tipset!!!

Gravid för första gången, 26 dagar kvar till 2 december!!!
  • Lillknoppen2

Finns småkuddar med olika tjocklek på de vanliga barnaffärerna. Vi hade först en från IKEA men den höll ej formen, köpte en tjockare på Barnens Hus som hon bara ramlade av men fick byta den mot en lite plattare.

Svar på tråden Hur platt är en platt kudde??