• sunny73

Nagelförlängning.............

Jag skulle vilja veta vad ni anser om detta.
    Jag var på en salong och gjorde en nagelförlängning den 15/9,så lång var allt bra tills jag 5 dagar senare bröt av 2 naglar(helt och hållet mitt eget fel)jag gick och fixade dom men efter 2 dagar ramlade en utav dom nyfixade naglarna av(märkte det knappast)gick tillbaka och fixade den också(denna gång tog hon inte betalt,för hon sa att dom ska inte släppa så lätt)så långt var allt bra.Den 11/10 var det dags att återigen fixa till naglarna hon slipade då bara ner naglarna litegrann och fyllde på med ny gel,följden av detta blev att dom blev väldigt tjocka och väldigt "buckliga" på ovansidan och även väldigt ojämna på undersidan.Efter 3 veckor blir det stora luftbubblor på flera av naglarna (3 stycken var jag tvungen att dra bort då luftbubblan täckte mer än halva fingret) och nu är även en till på väg att ramla av..........Skall det vara så här eller har hon gjort ett dåligt jobb?Vad tycker ni?Det är ju inte precis billigt att göra nagelförlängning.Det kostade 700kr första gången och 400kr vid återbesök.Borde jag klaga?

• Svar på tråden Nagelförlängning.............
  • sunny73

Har du också gjort nagelförlängning?Eller jobbar du med det?

• sunny73

ingen mer som har en åsikt?

• malin1000

dåligt gjort. mina har blivit bra varje gång fast jag gått till olika. har dock gjort med akryl. klaga tycker jag, i varje fall inte gå dit nåt mer!

• Raven74

jag bygger naglar visserligen med akryl men där ska inte under några omständigheter finnas luft under=fukt under gelen o bakterier gror : slutresultat nageln möglar.

akryl tycker jag e bättre men e väl kanske itne lika skonsamt
    mot nageln.
    o bryter du av en sån nagel gör det ont. jag vet inte hur det känns med gele.

Men byta nagelbyggare, det får inte vara så

• sunny73

Nej,jag får nog fundera på om jag ska fortsätta hos henne,grejen är ju den att nu kostar det ju bara 400 varje gång eftersom jag varit där och gjort naglarna från början:Det är ju lite ledsamt att behöva betala 700kr igen om jag ska börja gå hos någon annan.Och dessutom bor jag i en liten byhåla så utbudet med nagelfixare är ju inte så stort
    Vad är skillnaden mellan gel och akryl?Jag är inte säker på vad jag har nu,faktiskt.Och till er som fixar naglar,ska dom bli tjockare för varje gång man bygger på dem?

• Crazy Baby

Oj, jag tycker att du ska byta nagelfixare direkt!! Jag hade gelenaglar en längre tid (ca 1,5 år) och hade absolut inga sånna problem alls!

Tycker att du ska klaga och be att få pengarna tillbaka och sen byta salong!

• Etnica

Med luftbubblor menar du att nageln släpper? Så får jag också efter ett tag om jag tex slår i något. Är du gravid kan också kroppen stöta ifrån materialet lättare. Har gelé o har haft det i 1 år har i det stora varit nöjd fast jag funderar på att börja med tippar istället då jag tycker nästan det blir snyggare. Om du tycker naglarna blir tjocka be henne slipa under naglarna, funkar bara om hon har en liten slipmaskin.

• sunny73

Nej,jag är inte gravid och kan inte påminna mig att jag slagit i så många naglar jag är ju som sagt inne på den fjärde som håller på att släppa inom en vecka.Dom är inte bara tjocka,dom är väldigt ojämna på undersidan också (känns inte så fräscht faktiskt,med tanke på vad som kan samlas där).

• sunny73

Glömde tillägga att naglarna släpper från kanten och fortsätter sedan längre och längre in mot mitten av nageln......

• Raven74

När man bygger naglar oavsett akryl lr gele så måste man rengöra nageln efter att man har filat ner o slipat ner nagelbanden då dem har en förmåga att krypa neråt. naglarna ska vara nästintill decifincerade sen ruggar man upp ytan på nageln för att limmet ska få bättre fäste. Limmet ska fästa över hela ytan för annars e risken stor att det bildas fukt på din egen nagel som jag skrev innan i tid, inlägg.

sen när tipparna e påsatta så filar man ner kanten tills den inte känns igen sen lägger man på akryl tex.

Sen filar man ytan till den e jämn o snygg o inga räfflor.
    Man ska med vara väldigt noggrann vid nagelbanden så det "sluter tätt" mellan akryl, gele så att ingen fukt kan komma mellan.

Jag har inte hört nån som e allerigsk mot gele men akryl vet jag att man kan bli. men du kanske ska prova nåt annat istället.
    Sen tycker jag att 700 kr ska det väl hålla mer än 1 vecka innan det börjar gå sönder.

Vilken "byhåla" bor du i, bor du i min byhåla kan jag bygga till dig ;D

• sunny73

Tack för erbjudandet,men jag bor i Dalsland (såg att du kom från Skåne)så det blir förmodligen ännu dyrare för mig att åka ända dit

• ulrica74

Hej! Man kan vara allergisk även mot gelen! Jag jobbar med en gele där det även finns material för den som är allergisk mot den "vanliga" gelen.

Byt nagelterapeut!!! För dom pengarna du lägger på dina naglar ska du vara nöjd! Det är ju dina pengar och dina naglar....

Lycka till!
    Ulrica
    www.nailsandface.se

• Duckan74

Jag har bytt nageltjej och inte har jag nånsin betalat fullt pris för att få komma till en annan salong och fylla på där. Bara att säga som det är, hon gjorde inget bra jobb så jag vill byta.

• Snirkel

Nageln sväller om den blir fuktig (när du diskar, badar etc) och drar ihop sig när den torkar. Gelen är stum och förändras inte. När då nageln expanderar och drar ihop sig så börjar gelen så småningom lossna.

Det är mer eller mindre ofrånkomligt att det blir så. Då kan det komma in fukt mellan gelen och nageln och tillsammans med bakterier så lossna gelen ännu fortare. För vissa personer så förändras naglarna på det här viset mer än hos andra och de har då svårare att få gelen att sitta bra och måste gå på återbesök oftare. Tre veckor mellan besöken är ganska normalt.

Man kan motverka att nageln sväller och torkar genom att använda nagelolja regelbundet. Det förhindrar att angeln torkar ut och det är också vattenavvisande så nageln suger åt sig mindre vatten när du diskar eller badar. När nageln inte ändrar storlek lika mycket sitter gelen bättre.

Du kan också limma fast gelen när du ser att den börjar släppa genom att försöka dutta in klarlack eller lösnagellim (finns på t ex Kicks)under kanterna där den börjat släppa. Men se till att det är rent så att du inte stänger in en massa bakterier under nageln för det är inte trevligt.

Akryl sitter bättre och blir tunnare än gele. Nackdelen med akryl är att det sitter så h**vetes bra att om du skulle bryta en nagel så är det risk att akrylen sliter med sig inte bara nageln under utan även nagelbädden.

400:- för ett återbesök tycker jag var dyrt. Där jag går kostar det mellan 250 och 350 beroende på hur mycket som behöver göras. Det är på www.kickisnagelmakeri.webb.se

En skicklig nagelterapeut skulpterar naglarna så att de är jämna och snygga i formen. De ska inte bara buckliga för det ser inte speciellt naturligt ut.

• Längtar efter en liten

Ja klart du ska klaga men samtidig tfår du vara rädd om dom och tänka på vad du gör. När jag gör såna (vid speciella tillfällen) håller mina i 6 veckor innan jag går och fixar till dom

Lyckliga (L)
Svar på tråden Nagelförlängning.............