• meesa

Min ettåring bits

Min ettåriga dotter har lagt sig till med ovanan att bitas, hårt! Hon kan bara få för sig att hugga till, i axeln, armen, tån eller var helst hon kommer åt.
    Jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga för att stävja detta beteende. Att skälla på henne är rätt meningslöst, hon bara skrattar åt mig. Har ni några tips??

• Svar på tråden Min ettåring bits
  • Birgitta2

Avled, avled, avled. INNAN det händer. Håll ögonen på henne så mycket du bara kan, lär dig tecknen när hon är på väg och avled henne med annat. Inte säga fy, skälla eller så, det är bara kul och haussar upp det hela. Om hon blir avledd hela tiden med olika lekar, saker osv, så kommer hon glömma beteendet. Men du får inte acceptera detta.

• mitthjärta

Det gjorde min son oxå men det har han slutat med efter att vi sa NEJ & avledde honom. Ibland kan han få för sig att bitas men då tar man bort exempelvis foten & då låter han bli :)

• tru

Min 11 månaders biter oxå men jag har inget tips förutom att ta bort henne, alltå inte låta henne bitas.

• Ellen Dellen

Min ettåring bits och knips också och har gjort ett tag nu. Bara när han blir trött och gnällig eller överexalterad men det kan ju vara ganska ofta! Försöker avleda och säga nej men det verkar gå trögt det där, att få honom att förstå!

Svar på tråden Min ettåring bits