• Tallulah

Ni som äter middag tillsammans med era barn, vilken tid äter ni?

Vårt barn är ett och ett halvt år och hon får fortfarande burkmat... eftersom vi inte kan/vill/orkar/hinner laga riktig mat till henne (givetvis är vår plan att göra det men jag får inte i hop det).

Om man är hemma från dagis ca halv fem hur ska man hinna laga riktig mat?

Om jag jobbar till fem så är jag ju hemma halv sex, sex om jag ska handla också...

Kan barn äta så sent som sex om de lägger sig vis sju?

Hur gör ni som får det att gå i hop?

• Svar på tråden Ni som äter middag tillsammans med era barn, vilken tid äter ni?
  • Mickus

Vi äter middag vi fem tiden men jag hinner laga mat eftersom jag kommer hem lite tidigare. Men det är slitigt att göra det med två barn varenda dag.
    Kan ni inte förbereda för maten dagen innan? Och veckohandla på helgerna?

• Norpan81

runt 17 äter vi middag. Jag ser inget problem til att laga mat till barnen då vi alla i familjen äter samma mat.

Är jag hemma först förbereder jag och börjar laga, likså gör min man om han är hemma först.

• Rerre

Jag är mammaledig och har all tid i världen att laga mat.... Har ett underverk på 16.5 månader och ett på 2 månader. När deras pappa jobbar så kommer han hem 18.45 och då har jag maten färdig så vi äter på en gång. Är han ledig så äter vi vid 18. Våra barn är dock uppe ganska länge, Sessan som är äldst somnar vid 22 och Thias vid 00.

• nelly 1

Äter vid 5 här hemma, har en snart 3-årig kille o en 2 månaders kille

• Tindrande

vi brukar äta runt 18.
    Får barnet ett ordentligt mellanmål, så går det bra.
    Förbered mat som går rätt snabbt att göra på morgonen eller kvällen innan så brukar det gå bra

det är jobbigast i början, innan man fått rutin på det

• Alexandra84

Vi äter middag tidigt!!!
    Redan vid 15 tiden...

Men det beror på att vår pojke äter en portion med gröt vid 19tiden...

• Annan

Vi äter alltid vid 18-tiden, tycker det blir för tidigt för oss andra att äta annars och det har funkat jättebra med dottern också. Hon går sedan och lägger sig vid 19-tiden. Om hon rä jättehungrig när ni kommer hem så ge henne lite grönsaker att tugga på medans du lagar maten.

• ängeln 25

Vi äter runt17-18... Går super bra och sen får dottern välling vid 19.30 och i säng 20

Svar på tråden Ni som äter middag tillsammans med era barn, vilken tid äter ni?