• Mamma Mysig

Jag domnar bort i armar och ben hela tiden!!

Vaknar flera ggr per natt av att jag domnat bort, domnar bort i armarna oftast, ligger och ser på tvn då domnar armarna fort,

benen domnar när jag sitter på en stol, det berodde på nån nerm som kom i kläm ,men i armarna?

Jag domar även i armarna när jag sitter vid datorn

• Svar på tråden Jag domnar bort i armar och ben hela tiden!!
  • missteddy

kan vara en nerv där med som är i kläm i nacken du har inget i fingrarna?

• Mamma Mysig

Jag domnar faktist i fingrarna värst, fast jag skrev armarna,

• missteddy

är du gravid så kan det vara ett symtom som heter karpaltunnel det blir förträngningar i närvbanorna pga man är svullen oftas går det efter graviten men någon prosent får göra en op. man får kännelbort fallt i tumme lång och pekfinger

• Mamma Mysig

jag hade karpaltunnelsyndomet förra graviditeten, då somnade lillfingret och vaknade inte förren efter graviditeten, men nu domnar hela jag känns det som, det är ju dock 2 månader kvar, jag är ju jättesvullen så det kan ju vara det,

• missteddy

har du handskenor? testa med dem de kan lindra lite

• anezka

Ta prover du kan ha dessa brister som oxå kan ge domningar
    b12, järn, calcium, magnesium brister finns säkert fler brister som orsakar det men jag hadde domningar i händer och ben och hadde dessa brister

• Tindrande

samlar du mycket vatten?
    Jag hade mycket vatten och domnade bort och fick smärtor i ben, armar och händer så fort jag låg ner eller arbetade.

skenor, och stödstrumpor, undvik salt och drick mycket vatten

Hoppas du snart blir bättre

• Mamma Mysig

Jag har inga handskenor, blir det mycket bättre av det?

Jag har därmot järnbrist 105 i hb, det ha allså ha med det att göra?

• anezka

om hb ligger på 105 är det ingen fara ännu men ta järntabletter jag hadde ett hb på 70 när jag hadde domningar och dom gör oftast inget fören vid 90 i hb men hör efter försäkerhetsskull kanske du behöver järninjektioner för att få upp det fortare

• skorpan83

Jag har fått handskenor som jag har både på dagar å nätter å det e underbart, hjälper jättemycket tycker jag. Prata med din bm så du kan få prova! lycka till!

Svar på tråden Jag domnar bort i armar och ben hela tiden!!