• SoM

Kläder under viktminskning

Det är ju en hel del personer här inne som kämpar med vikten, och jag är lite nyfiken på hur ni gör med kläder under själva viktminskningen?

Jag har själv gått ner 15 kilo sen augusti, och som en följd hänger nästan alla mina kläder som säckar nu. Det är självklart väldigt roligt, men samtidigt lite trist. För eftersom jag bara är halvvägs genom min viktminskning vill jag inte lägga en förmögenhet på nya kläder - som ändå bara (förhoppningsvis) kommer passa någon månad. Men samtidigt vill man ju ha nya kläder så det syns att man har gått ner i vikt! Det skulle också fungera som en liten belöning och en sporre att kämpa vidare.

Hur gör ni? Köper ni massor med nytt hela tiden eller tänker ni vänta tills ni är färdiga?

• Svar på tråden Kläder under viktminskning
  • pucken

vi sydde in mina byxor allteftersom de blev för stora, visst de satt inte snyggt men de satt i alla fall. tröjor köpte jag lite nya. men på det stora hela köpte jag inte så mycket nytt förrän jag gått ner alla min 26 kg.

• Scruffy

Hej,

Jag började köpa kläder när jag var nära min målvikt, (2-3 kg kvar) men även dem har jag fått sy in. Byxorna kanske inte sitter så snyggt, men man kan ju i alla fall hålla dem uppe med hjälp av skärp. Trots att jag bara gick ner 16 kg så blev det en dyr historia eftersom jag fick byta ut hela garderoben och sy in. Men den kostnaden kan man väl stå ut med när man har en ny figur som man trivs med. Mitt råd är att vänta så länge som möjligt, för eftersom du tydligen kommer att gå ner ganska mycket till så kommer ju den nya kläderna som skulle passa idag också att vara förstora om någon månad.

• Glass

Jag köper inga kläder i stortsett. Jag har inte lika mycket att gå ner, kanske bara 7 kilo till, men eftersom jag har kvar försmå kläder så krymper jag in i dem.
    Varför inte köpa ett par snygga byxor och ett par tre topar som du trivs i. Det behöver ju inte vara några dyra kläder, men bara så att du har när du ska vara lite extra fin. Om du inte har ett jobb som du måste vara fin i så kan du ju ha de stora kläderna när du är hemma och ute på prommisar och på jobbet.
    Det blir ju dubblet så kul när du är i mål och kan storhandla en massa kul kläder!

• SoM

Ja drömmen är ju att ha sparat ihop massor med pengar tills dess att viktminskningen är färdig och sen gå på en helt galen shoppingrunda och förnya hela garderoben!

• matildesmamma

Jag väntar med att köpa kläder i den mån det går att vänta. Måste se proper ut på jobbet och därför måste jag ju köpa lite nytt. Har gått ner 17 kg men har väl ca 14 kg kvar. Men när målvikten är nådd så har jag 8000:- att handla nytt för! Så då blir den en helsjuk shoppingrunda!! hihi....men det är ett bra mål tycker jag och känns som en rejäl belöning! För det är man väl värd?!

• sign

Men köp nytt tjejen, det är du VERKLIGEN värd, bra jobbat!! De nya kläderna kommer bara ge dig bättre självkänsla, det är ju SÅ kul att visa upp sig när man har genomgått en positiv förändring! Unna dig det! Spara kan man göra när man blir gammal...

• SoM

Mmm...ska nog allt ta och köpa liiite nytt. Behöver verkligen ett par nya byxor för mina gamla bara hänger...hatar det! Ska unna mig lite när lönen kommer tror jag minsann

• SoM

emmafemma:
    Det är man helt klart värd! Vi verkar ha ungefär lika mycket att gå ner, och det är minsann inte alltid det lättaste, så visst är vi värda det

• Lilu

Jag vet att jag är lite ute och cyklar nu.....men hur lyckas ni gå ner i vikt???

Kanske ska starta en ny tråd för att få svaren....kom dit och svara är ni snäll

• lillith

Lilu - jag har hittils gått ner 12.2 kg med viktväktarna. Det är det som fungerat för mig. Fått igång ämnesomsättningen och ÄTER mest hela tiden men fortsätter gå ner i vikt.

Svar på tråden Kläder under viktminskning