Boktips?
Vill gärna ha bra tips på böcker att läsa under graviditeten. De får gärna handla om både graviditet och barnuppfostran mm.
Hittills har jag bara köpt "Ett barn blir till" och "Koka makaroner"...
Vill gärna ha bra tips på böcker att läsa under graviditeten. De får gärna handla om både graviditet och barnuppfostran mm.
Hittills har jag bara köpt "Ett barn blir till" och "Koka makaroner"...
"På Smällen, från A till Bebis" av Ann Söderlund och Hanna ??? någonting.
Den är jätteskojig att läsa och är skriven med en massa humor.
Sen finns den lite mer seriösa boken:
"Att föda" av Gudrun Abascal 8eller hur det nu stavas. Som enbart fokuserar på själva förlossningen. Den är jättebra!
Sen finns BarnaLiv av Katerina Jaounoch (vet inte heller hur det stavas) som också är bra. Täcker in från det att man får + på stickan tills barnet blir tonåring. Alltså en hel del barnuppfostran och sånt också!
Tack för tipsen! Ska surfa in på Adlibris och beställa...
Håller med Tootoolah - "På smällen" är en toppenbok -plöjde den i början av graviditeten! "Att föda" är också bra -och billig eftersom den finns i pocket!
Ett barn blir till! Kommer tyvärr inte i håg författaren ,men den boken är känd på biblan!! jätte bra!
Jag tycker Mammapraktika är väldigt bra, den beskriver vad som händer med dig och bebis vecka för vecka samt tar upp annat som är aktuellt under graviditeten och förlossningen.
Har precis börjat läsa "Handbok för gravida" av Vicki Iovine och har redan fastnat för den. Den tar upp alla aspekter UTOM de rent medicinska och handlar mer om det man diskuterar med tjejkompisarna som redan gått igenom en graviditet. En rolig bok om man inte bara vill läsa om vad som händer vecka för vecka (vilket man naturligtvis vill läsa också...)
Ja handbok för gravida är kul, men väldigt amerikansk...
Jag har även en 2stora boken om barn" den har varit nyttig fast kanske inte sååå humoristisk
jag håller med stockholmstjej79 och rekommenderar också mammapraktika. den har hjälpt mig mkt under min graviditet!!
Tack för tipsen, beställde följande innan jag var tvungen att sätta stopp för denna gången (eller det var väl plånboken som började protestera):
JANOUCH, KATERINA: BARNLIV
DÜKLER, HANNES: UPPDRAG: PAPPA
HAMBERG, EMMA: UPPDRAG : FAMILJ
ABASCAL, GUDRUN: ATT FÖDA : EN BARNMORSKA
SÖDERLUND, ANN: PÅ SMÄLLEN : FRÅN A TILL BEBIS
LANTZ, ANNIKA: 9 1/2 MÅNAD
Lite blandat med fakta och humor. Hoppas de räcker några veckor...
Oj, nu har du att göra!
Trevlig läsning!!
Ja, synd bara att man måste vänta några dagar innan de kommer hem. Kan snart "Ett barn blir till" utantill...