• Mamali

Snus i frysen?

Om man vill bunkra lite inför prishöjningen efter nyår fick jag som tips att köpa innan och frysa in snus. Nån som har en idé om hur länge snuset kan tänkas hålla i frysen?

• Svar på tråden Snus i frysen?
  • A med A och R

Jag har aldrig hört att man kan ha snus i frysen.
    I kylskåpet vet jag att man kan ha snus men i frysen...

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • jonnysbrud

Vi brukar köpa snus och frysa in i frysen. jätte smidigt och det håller sig mycket mycket längre än i kylskåp... visste inte att dom skulle höja efter nyår så tack för tipset

• Mamali
    jonnysbrud skrev 2006-11-06 12:47:20 följande:
    Vi brukar köpa snus och frysa in i frysen. jätte smidigt och det håller sig mycket mycket längre än i kylskåp... visste inte att dom skulle höja efter nyår så tack för tipset
    Inte så lite heller, 10 kr dosan är förslaget. Hur länge tror du de håller i frysen då?
  • Danbala

Det är väl som med allt man fryser - det håller egentligen jättelänge, men tar fryssmak förr eller senare?

(Kanske finns det något extra smart sätt att packa in stocken först?)

[...fnord...]
  • Morgard82

Swedish Match förvarar sitt snus i frysrum innan de skickar iväg det till grossist.
    Har ingen riktig koll på hur länge det håller sig, men jag har för mig att datumstämpeln brukar stämma rätt bra iallafall på lössnus

• jonnysbrud

10kr per dosa?.... shit vi kommer inte kunna snusa längre
    jävlar vad dyrt det kommer bli, hur ska sambon och jag kunna snusa nu?.. all lön kommer gå åt till snus
    Dom håller jätte länge det är flera månader. Dom har inte fått någon konstig smak än iallafall.

• frkannelie

Jag har hört att om man ska frysa in snus så ska man slå in i stockarna i plastpåsar.....nån som vet om det stämmer?????

• Laire
    Snusen håller ett år i frysenSnus är en färskvara med en hållbarhetstid på 3–4 månader. Men precis som andra färskvaror går snus utmärkt att frysa, enligt Mikael Arnebert på Swedish Match.
      – Man kan frysa snus upp till ett år om man slår in det i en plastpåse och ser till så att det är lufttätt, säger han.
    http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,957850,00.html
    The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • Mint

Kommer även priset på lågprissnus (typ LD) att höjas med tio kronor dosan?

Svar på tråden Snus i frysen?