• skrotarn

Bamse på engelska

Hej kanske vart de fel, grupp....
    Min sambo och jag har funderat på vad Bamse kan heta på engelska och om de sänds på tv i andra länder och vad han och de andra heter där, lille skutt skalman och de andra eller heter de samma sak som här i sverige???

• Svar på tråden Bamse på engelska
  • överbandsfürern

är inte bamse dansk eller norsk då?? eller iaf författaren...

Bulldegsmage...klar för jäsning
  • Karinski

Rune Andreasson kommer fran min hemby, Viken i Skane :) Biblioteket dar har precis oppnat ett Bamserum dar man kan se varglyan och Farmors kok. Jattemysigt :) men vet inte om han oversatts till engelska...

• skrotarn
    ja bamse har ju blåa byxor med gul knapp, så han kanske e hel svensk!!!! Tack för svaren iaf!
  • pikkusmurf

Jag tror att Bamse aldrig har översatts! Bor själv i Holland, var vi hittar mina hemlandsMUMINTROLL både på biblioteket, samt på tv. Men ingen Bamse!

• pikkusmurf

Jag tror att Bamse aldrig har översatts! Bor själv i Holland, var vi hittar mina hemlandsMUMINTROLL både på biblioteket, samt på tv. Men ingen Bamse!

• pikkusmurf

• apelsin

Ingen Bamse i England, sa vitt jag vet!!

• alberta1

Nej, Bamse finns nog inte i England - ignen av de barn jag kanner har nagonsin hort talas om honom eller kanner igen honom i alla fall!

• rasajj

har aldrig sett Bamse pa Eng. Vi har en del grejer pa Svenska med Bamse, men det ar ju ingen av ungarnas vanner som vet vem det ar

• Minnie Moo

Hej!

Jag har oxa undrat detta da min makes engelska nephew alskar Bamse.
    Jag skrev till Bamse och tyvarr finns det inget pa engelska:

Hej!
    Nej, det finns tyvärr inte. DVD-filmerna innehåller svenska, norska, danska och finska versioner.
    Bamsehälsningar
    Mårten

Hoppas detta hjalper, ha en bra dag!

• Special K

Bamse finns inte i England tyvarr, men man kan ju be nagon hemifran att skicka lite tidningar, eller videofilmer?

• fruis

Det här hjälper ju inte dig för fem öre men jag kom att tänka på att jag faktiskt såg Bamsetidningar på ryska i Moskva 1994. Lite roligt faktiskt...

• skrotarn

Fruis: De var faktiskt jätte roligt!

Han e ju jätte bra Bamse, de e ju synd att han inte är flerspråkig

Svar på tråden Bamse på engelska