• EvaE83

Ngn som har bilder på kök med svart/grått kakel?

Vi funderar på att ha svart eller grått kakel/mosaik i köket nu när vi ska göra om.
    Eller blir det för mörkt?
    Är det ngn som har bilder på det? Vore kul att få lite inspiration!!

• Svar på tråden Ngn som har bilder på kök med svart/grått kakel?
  • Vickan I

Min mamma har det, tyvärr ingen bild! Men svart kakel är ett gissel att hålla snyggt . Minsta lilla vattenstänk syns. Men när det är nypolerat är det görsnyggt

• eljo

Jag har ett mörk grått i mitt kök (stav mosaik)
    Det finns en bild i mitt galleri.

• EvaE83

Vickan:ok jo jag har faktiskt hört att det kan bli så=( men som sagt snyggt är det=) krävs att fundera över...

eljo. snyggt kök!

• Oliwa

Jag har grått kakel, ca 5x5 cm, inte blanka plattor, utan mer som... vanliga stenar ute ser ut.. (svårt att föklara!)

Det jag ville säga att nackdelen med dessa är att det är en levande yta, så om man skvätter vatten på dem så bli dom mörkare. Kan se lite slarvigt o ofräscht ut närmast kranen, fast det torkar på en halvtimme eller så.

Annars är det supersnyggt. Har ingen bild tyvärr.

• väntar o längtar

Vi har svart/grå mosaik och det finns nån bild i galleriet. Inte någon närbild dock.

• Borta bra men hemma bäst

Har grå sjösten. Det är ju matt och i lite olika nyanser så vi har inga stora problem med smuts. Syns nästan inte alls. Bild finns i galleriet.

• MajaMaria78

Har ett skifferlikande kakel. Har en dålig bild (ingen närbild)i mitt galleri.
    Jag är jättenöjd med kaklet men INTE med att vi valde vit fog
    ...ser ut som massa j**la korsordsrutor. Men vi ska snart byta fogen mot ljusgrå!

• hjortronblomman

kolla in vårt kök..har mörkgrått kakel som reflekterar ljuset så det upplevs inte för mörkt tycker jag =)

• Sofia75

Vi har natursten, mosaik... Vi är skitnöjda! Det blev kanonbra... Syns på någon bild i galleriet, men ingen superbra bild dock!

• EvaE83

GUUD! vad fint alla har=))
    Har bestämt mig för att satsa på svart eller grått av något slag och har fått massa ideér!

Tack för alla fina bilder1

• Camilla1977

Vi har grå mosaik i köket, 5x5 cm. Vi trivs jättebra - det finns en bild på det i galleriet...

Svar på tråden Ngn som har bilder på kök med svart/grått kakel?