• Anonym (Trötter)

Fler som är väldigt kvällströtta?

Sitter här med ögonen i kors....
    Jag är så himla kvällstrött och det blir bara värre denna årstid när det är så mörkt. Helst skulle jag vilja sova redan vid 18-tiden men jag "tvingar" mig att vara vaken till 20-21 tiden annars vaknar jag så himla tidigt. Brukar vakna runt 4-5 på morgonen och vara jätte pigg.
    Någon mer som är extremt kvällstrött?

• Svar på tråden Fler som är väldigt kvällströtta?
  • LinnaLi

Jag är grymt kvällstrött... Tillochmed mina föräldrar kallar mig för pensionär. Tur att min sambo är lika. Men jag tycker det är bra att vara pigg på morgonen ist. =)

• Gilmore Girl

jupp, sedan jag blev gravid är jag skittrött... ser fram emot att det ska gå över.... =)

• Anonym (Trötter)

Ja jag är varken gravid eller har barn....
    det tråkiga är när man ska göra saker på kvällen tex gå på krogen. Redan innan förfesten vill jag sova*skrattar*.

• LinnaLi

Haha, samma här, jag måste vara på förfest till 23, annars hinner jag somna på krogen, om de stänger 02. Går lättare att hålla sig vaken på dansgolvet.

Jag har inte heller barn och är inte gravid. Jag har varit så jämt. Har aldrig orkat med efterfest heller

• Anonym (Trötter)

Skönt att höra att man inte är ensamn!

Min sambo är min raka motsats. Han är gärna uppe till 3-4 på natten och sover gärna till framåt 13 tiden....När han är ledig går han och lägger sig när jag går upp....

• LinnaLi

Fy vad jobbigt, liksom helt olika dygnsrytm. Jag tycker att man sover bort hela dagen om jag sover längre än till 0900... Då får jag smärre ångest och blir stressad till tusen...

• Anonym (Trötter)

Ja det är lite jobbigt att ha så olika dygnsrytm. Speciellt när de kommer till de "fina" stunderna. Jag vill gärna mysa på morgonen och han på kvällen....hm...Man får försöka få till det på en tid som passar båda*låter ju helt sjukt *

Någon gång har jag sovit till 10 men då får jag huvudvärk. Jag tycker att jag sovit länge när jag vaknar klockan 7...

• micropop

Vi har också helt olika dygnsrytm, jag är väldigt morgonpigg och han väldigt kvällspigg. Tyckte det var jobbigt i början, men nu tycker jag det funkar ganska bra. Men det tog ett tag för mig att förstå att det är lika svårt för honom att somna tidigt på kvällen som det är för mig att sova länge på morgonen.

Och nu ser jag att vi kan ha nytta av det när vi får vårt första barn i februari. Då finns det alltid någon vaken Om vårt barn sover mellan kl 3-6 så är vi nöjda

• Anonym (Trötter)

ja så har jag oxå tänkt, att när vi får barn tar jag morgonpassen och han kvälls passen

Jag har lite svårt att tänka mig att han är så trött på mornarna men då jag tänka på när jag är som tröttast på kvällen, så måste han känna på morgonen.

Nu har jag vart upper riktigt "länge" i kväll...Ska snart gå och lägga mig...

• Sötling

Man är helt enkelt bara olika. Jag är otroligt kvällspigg istället och helt död på morgnarna. Tror man föds på det ena eller andra sättet liksom...

• maddis72

Tror med på det hä r med att man föds med en viss rytm, jag har alltid varit kvällstrött och morgonpigg. Händer att jag frågar sonen som är 8 om han inte vill sova hos mig och är ju så mysigt så då är det inga problem få honom i säng redan cid 19.30, så sover vi senast 20!
    OCH
    Pssst, när inte barnen är hemma händer det jag lägger mig redan 19, inte ofta men det händer och är det bästa jag vet!

• Speedway

Här är det tvärt om. Spelar ingen roll om jag går upp 7 på morgonen med min dotter, jag har skitsvårt att somna före 12 på kvällen.

• LinnaLi

Nu klipper ögonlocken duktigt kan jag lova, sängen hägrar.. Blev sent för mig ikväll. Godnatt

• maddis72

Ja jag är uppe på övertid ordentligt så ska med stänga ner!
    //nattinatt

• Anonym (Trötter)

Det var fullfart i tråden igår kväll....då låg jag och sov för fulla muggar.

Jag tror oxå att det är medfött till viss del. När jag var liten fick mamma hålla mig vaken till barnprogrammen som började 18. Sedan ville jag upp och leka vid 4 på morgonen.
    En gång bakade vi pepparkakor klockan 4 på morgonen. *stackars mina föräldrar*

• LinnaLi

Haha... Ja, det var säkert poppis med pepparkaksbak då.

Själv har jag tvingat mig att ligga i sängen till klockan var sju idag. Hade då varit vaken ett bra tag.

• Blåkråka

Konstnärssjäl eller en politikersjäl de är väll vakna tidigt på mornarna och tänker viktiga tankar Alla är vi olika, vissa kvällpigga andra morgon pigga.. Värre är det när man är BÅDE kvällstrött och morgontrött!! Då har man något att fundera över

Svar på tråden Fler som är väldigt kvällströtta?