• schelena

Britax Freeway

Idag har jag köpt en Britax Freeway. Någon hrä som har erfarenhet av den? Är det en bra bilstol? För- och nackdelar? Vi har en Graco Cosmic sedan förut men den var så himla stor och skymde så mycket i framrutan för mej så nu ville jag ha en lite mindre modell. Jag vill ha alla åsikter

• Svar på tråden Britax Freeway
  • nublu

Jodå, helt oki men varar inte så länge eftersom den är lite trång. Och så är den ju inte vändbar. Numera har vi en Cosmic och den är suverän!

• schelena

Nublu
    Näe det är ju det jag funderar lite på att den är inte så stor men vi har ju en Cosmic att byta till sedan när Lovisa kan sitta i en bältesstol eller nåt så får väl Emil överta Cosmicen.

Hur länge har ni haft freewayen då? Hur länge har den räckt? Upp till 4 år eller kortare?

• nublu

Ähm, vi hade den från 6 månader till knappt 2 år. Det berodde på att O är stor för sin ålder och det blev för trångt i stolen helt enkelt.

• kixan

Jag gillar vår freeway, den är så liten och smidig. Min tjej som fyller 4 i februari sitter fortfarande bra i den, hon har typ 10 cm kvar tills öronen når över kanten, hon är drygt 90 cm lång.

• Miss Lau

Jag gillar Freeway, tycker att det är bästa stolen på marknaden. Min fyraåring (108 cm lång) får fortfarande plats.

• schelena

Tack för de svar som kommit Skönt att höra att ni är nöjda, jag tyckte först den såg så liten ut men den verkar jättesmidig så nu sitter den på plats och E verkar också vara nöjd Tar ju betydligt mindre plats än cosmicen som storasyster sitter i, han kan ju ta över den när han blir större och hon kan ha bältesstol eller liknande.

Svar på tråden Britax Freeway