• akw

Rom i februari ?

Någon som vet vad det är för väder i Rom i februari ? Och kanske tillochmed någon som har varit där då och kan rekommendera/kan inte rekommendera det ?

• Svar på tråden Rom i februari ?
  • glädjesol

Kan verkligen rekommendera Rom!!!! Så fantastiskt fint och så mycket att se. Jag var tyvärr inte där i feb utan i November.
    LÄngtar så mycket tíllbaka!!

• akw

glädjesol - hur var vädret då?

• glädjesol

hmmmskapligt faktiskt, var där en weekend så ena dagen regnade det andra väldigt finoch varm. Men en go tröja var behövlig.

• Tant Green

Jag har inte heller varit där i februari, men i december. Då var det närmare 20 grader och strålande sol åtminstone en dag Resten av tiden var det 10-15 grader. Som svensk höst ungefär. En fördel då var ju att det inte var så mycket folk överallt, det gick till och med att gå in i Colloseum utan att köa hela dagen.

• MissBlaise

Jag var där i februari Det var som ett svensk vår väder då enl mig. Kan inte komma ihåg att jag frös iaf. Absolut värt att åka till!

• Äventyr

Vi var där i februari. Det var ganska kallt och rått, man behövde nästan vinterjacka, men åtminstone vanlig jacka och mössa och vantar kanske också.

Men när solen tittade fram så blev det varmt. Då kunde man sitta och njuta!

Det var verkligen off-season. Vi var t.ex. helt själva vid världsarvet "Hadrianus villa" utanför Rom.

Rekommenderar dig varmt att åka dit. Om du har tur så är det soligt och då känns det varmare!!!

• akw

Tack alla för svar! tror att vi slår till på en vecka el en weekend i februari!

• gealach

Vi var där i februari i år, och det var förvånansvärt kallt, faktiskt. Jag har varit där vid samma tid tidigare år och har kunnat gå i vårjacka, nu var det tjockare kappa som gällde.

• LindizJ

ska dit i april..de säger att de är bästa tiden att åka dit på våren!

• Fnutten

Jag var där Februari 2005 och det var KALLT! Så ta med halsduk, handskar och en lite varmare jacka, dunjacka behövs ej dock. Oavsett årstid så är Rom otroligt vackert.

Svar på tråden Rom i februari ?