någon som har bra quorn-recept?
ja, som sagt. jag vill ha recept med både färs och bitar.
ja, som sagt. jag vill ha recept med både färs och bitar.
Färsen kan du ju använda i vilket köttfärsrecept som helst i princip. Vi använder den främst till spagetti med quornfärssås, chili con quorn och färsfylld zuccini/champinjoner/aubergin. Quornbitarna (de ljusa, inte grytbitarna) tycker jag är smaskiga att göra currgryta på, att servera med ris. Eller bara steka dem tillsammans med wokgrönisar och nudlar.
Kolla vanliga recept och byt ut köttet mot quorn helt enkelt. Färsen ersätter nöt- eller blandfärs och bitarna ersätter t ex kyckling. Det behöver inte bli genomstekt, det är redan tillagat, och det riskerar just inte att bli "överlagat" (dvs torrt av för mycket kokning som t ex kyckling kan bli).
okej, tack så mycket!
Ja, nu har du fått så bra svar så man kan bara gratulera dig och tipsa om att skutta ut på arlas eller icas eller vem som helsts hemsida och hitta massor av fina recept på köttfärs, kycklingfilé eller fläskfilé och hoppas att maten blir riktigt riktigt god! Jag brukar göra quorn-taco-färs till buffén om någon vegetarian ska äta, och det brukar vara väldigt omtyckt även av köttätare, ingen kunde väl aaana att det var så gott med quorn, och inte alls konstigt! (som man ju kan tro om man aldrig vågar smaka )
hehe, jag tycker själv att det är lite småläskigt... och då har jag ändå varit vegetarian i hundra år. men jag tänkte komma över min skräck och helt enkelt börja gilla det. det blir lite lättare då att laga mat som även sonen kan äta.