• Sälka

Skydd för skötbordet?

Nu är jag trött på att tvätta kissiga frottéhandukar! Har någon tips på vad man kan ha istället? Kan man köpa plastat papper som dom har på bvc?

• Svar på tråden Skydd för skötbordet?
  • ebben

Har du inte en plastad skumgummi dyna? Då behöver du väl inga frottedukar!?

• norgesessan

vi hadde bara underlaget...en sånn plastskötmatta som vi köpte på jysk...pallade heller innte med kissiga handdukar, jag tycker oxo det är lite eckligt, om man inte byter varje gång....har man bara skötmattan ser man om det har kommit lite bajs...på öppna förskolan och på dom dagis jag har varit på har dom handuk på, det är ekligt...när många barn anvender den forstås..jag tror inte barnen tycker det är kallt, min har iallafall inte reagerat på det..

• Binis

Vi har skötdyna och handduk på här hemma, är ju lite tråkigt när hon kissar men det sker ju inte varje gång.

När det gäller bajsfläckar så har vi inga problem, vi har alltid fyrkantiga papperstvättlappar under gumpen när vi byter blöja. På så vis läggs hon ju alltid på en ren bit

• Miss Daisy

Jag gör som Binis. Funkar jätte bra. Sen blir det ju så mkt tvätt endå så jag tycker lite handdukar mer eller mindre inte spelar så stor roll.

• norgesessan

i början, när min pojke hadde börjat på dagis, så somnade han på den äckliga skötmattan, så dom bar hela skötmattan med honnom inn på sovrummet...och dom har handuk på....på et dagis....utan extra tvättlappar...fattar inte hur vissa tänker...

Svar på tråden Skydd för skötbordet?