• Anonym

hur många VV points är detta??? äter jag för mycket? varför går jag inte ner?

frukost 2 knäckebröd med mjukost (8procent fetthalt) 2 skivor ost, gurka, 1 kopp minimjölk (2dl)

alternativt 2dl lättfil med musli, i knäcke med ost

lunch. 1 portion pasta, ris, potatis med kött, fisk, eller fågel, sallad. tar oftast en rejäl portion (typ en talrik nästan full)

mellis. 1frukt, 1knäcke med pålägg eller varma koppen.

middag. liten portion samma mat som lunch. alternativt knäcke med tonfisk, oliver, sill eller musli med fil

tränar, cykling ca 20min (200calorier )

lyfter hantlar för att träna armarna

sitt ups (typ 30-40 per dag)

kan tillägga att jag börjat träna idag! har alltså inte gjort det tidigare.

hur många VV points motsvarar detta ungefär?
    jag är rejält överviktig väger runt 79kg och är 166cm lång.
    jag ska äta 20points.
    äter jag för mycket? vad gör jag för fel? ni som vet!

ska tillägga att jag är rejält deppig pga detta!

dricker några drinkar nästan varje helg, kan detta göra att en hel veckas "bra ätande" går åt spillo?

• Svar på tråden hur många VV points är detta??? äter jag för mycket? varför går jag inte ner?
  • Supertesco

Vet inte hur många VV-points det motsvarar, det är ju rätt svårt att bedöma kcal mängden oxå då jag inte vet exakt vad din middag innehåller. Det jag vet däremot är att sprit och groggvirke innehåller rejält med kcal, vilket naturligtvis då kan göra så att du inte går ner i vikt. Eller så bygger du muskler och muskler väger mer än fett. Skulle jag vara du skulle jag sluta med drinkarna och kolla om det blir nån skillnad!

Vi är på väg till Isola
  • Supertesco

Om du följer Viktväktarna så se till att väga all mat och skriv ner minsta lilla du stoppar i dig, ibland är det så att man äter för mycket utan att vara medveten om det!

Vi är på väg till Isola
  • NizzY

rejält överviktig väger runt 79kg och är 166cm lång ???

jag själv väger 80 till mina 162 cm , skulle difinitiv inte kalla mig rejäl överviktigt men smula

skippa spriten och förtsätt motionera , ha tålamod och ta en dag isänder... så ska du se att det börja hända saker, det verka nästan som du äter för lite än för mycket, men tyvär så kanjag inte hjälpa dig med vv pointsen då jag inte minnns

lycka till !

• Anonym

det låter som ca 20 points, fast drinkarna blir ju då för mycket..
    osten tänkte jag oxå på vilken sort det är för de ger points!

• Anonym

nizzy, ja angående när man är enormt överviktig så är jag 160 cm å väger 80 kg, tecknade nyligen föräkringar (sjuk olycka å liv försäkring) fick förvisso den beviljat med med 400.- extra att betala per år pgav att jag vägde så mycket!

• Anonym

men om jag skippar osten då? eller om jag äter ost så enbart mager.men om jag dricker tex. vodka med cola, eller whisky med cola, eller 1 flaska vitt vin 1 gång i veckan, kan det förstöra allt och göra så att jag inte går ner ett dugg?? får man verkligen inte slarva 1 gång i veckan?

• Supertesco

Har du inget program att gå efter? En flaska vitt vin är sjukt mycket kcal och kan nog sabba en veckas viktnedgång. Visst finns det utrymme för slarv ibland, men i måttliga mängder. När jag skulle gå ned i vikt så avstod jag nästan helt från alkohol för det är inte värt det, ett litet glas vin "kostar" alldeles för mycket, då kan man slarva med något roligare!

Vi är på väg till Isola
  • Miafia33

Om du tränar, äter du upp dina bonuspoints?

Det bör man göra om man märker att det står stilla och dricker du mkt vatten?

jag såg att du äter 4 ggr om dagen, det är kanske för lite. Kan du inte försöka att klämma in ngn mellanmål efter middagen?

• NizzY

du få slarva men difinitivt inte så mycket, mycket toma kalorier i sprit och socker i colan ju... ne du få sluta dricka annars gå det inte, klart du kan dricka men då få du välja torra viner, skulle tro att det är minst kalori i de

ja fy sorren , ja jag vet att vid de måtten och vikten är man överviktig i BMI men mycket beroro på hu rman känner sig och hur muskelös man är och tyngden på skaletet dessutom, allt gå ju inte mätta heller...

sen beroro nog mycket av det att jag inte känner mig överviktigt längre på grund av att jag nyss gått ner 30 kg... med andra ord har jag aldrig varit så smal som är nu, trots att det forfarande är fö rmycket

Svar på tråden hur många VV points är detta??? äter jag för mycket? varför går jag inte ner?