Hur kan man ta reda på vad en person jobbar med?
Jag undrar om de finns ngn som vet hur man kan ta reda på va en person gör? jobbar med? utan att personen själv behöver veta?
Är de ngn som har ngn ide eller vetskap kring detta?
Jag undrar om de finns ngn som vet hur man kan ta reda på va en person gör? jobbar med? utan att personen själv behöver veta?
Är de ngn som har ngn ide eller vetskap kring detta?
du inte redan tänkt på det kolla i katalogen där är man ju även uppsatt med yrke.
Nej de har ja inte, men jag har ingen telefonkatalog dessvärre.. men tror inte att människan är med där.. finns de ingen liknande birthday.se fast med jobbsök? Man kan ju få veta typ ALLT via nätet, så känns som de borde finnas en sida med jobbsökande med...
Det är en sak jag undrar över också! Är också lite nyfiken på vad en person jobbar med
Jag vet att det finns en sida där man kan kolla vad folk tjänar(!) men då måste man bli medlem och sen får man upgifterna per sms tror jag, så det kostar ju lite. Minns inte vad sidan heter tyvärr!
Skattedeklarationer är ju offentliga handlingar, så det torde gå att få reda på arbetsgivare (för tidigare år iaf) den vägen?
Annelie78:
de e sms-upplysning du menar va? Den sidan är bra, men man får inte reda på vad folk jobbar med... Hur kan de egentligen vara så svårt att få reda på? Vill ju inte gärna klampa in på skattemyndigheten heller... Hoppas de är ngn på FL som vet!!
upplysning.se
Där kan man få veta vad folk tjänar osv. Vet dock inte omdet finns nånstans man kan ta reda på vart ngn jobbar... men hittar du så säg till mig. Finns nog en och annan som man undrar vad de gör nu för tiden
Ring skattemyndigheten - är gratis
Men vad ska jag säga på skattemyndigheten? Kan de se var de jobbar?? Ja menar är de en öppen information??
annroll: Skattemyndigheten ser ju vilka företag som betalt in arbetsgivaravgifter etc.
MSI: Aha..men får personen i fråga veta att ja kollat upp det då? för de ska ju inte personen veta....... Hehe
DANBALA: Haha, ja de e sant... men de kanske man får stå ut med.... ;)
Jag vill ¨åde veta jobb och ev. barn! *haha*
Måste man ringa Skatteverket? = Jag kommer inte göra det.
Jag hoppas verkligen inte att man måste ringa SV.... dekänns ju jobbigt