• Danbala

Gustafskorv, gillar du det?

Dumma Göteborg - jag hittar inte Gustafskorv nånstans i stan, men ibland får jag en stash från mina dealers i Dalarna...

[...fnord...]
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gustafskorv, gillar du det?
  • Petite

Gustafskorv är en riktig klassiker, kommer ju själv från den lilla lilla byn Gustafs där korven görs, hehe... Är dock vegetarian sen många år tillbaka, så nu blir det inge mer med det.

Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
  • Danbala
    Petite skrev 2006-11-07 09:00:43 följande:
    Är dock vegetarian sen många år tillbaka, så nu blir det inge mer med det.
    Ha! Det är saker som gustafskorv som gör att jag aldrig skulle kunna bli vegetarian... (Inte förrän den dag då allt som innehåller kött kan göras utan kött men med exakt samma smak... )
    [...fnord...]
  • Petite
    Danbala

Haha, hoppas att det kommer en Gustafskorv med exakt samma smak men gjord på sojaprotein då! Får tipsa "korv-Matsson" om det Flört
    Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
  • pallonhaj

Det är ju bland det godaste som finns!! En macka med gustafskorv och en klick ishavssallad.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • uniMog

GOOOOOOOOOOOTT!!

Har ni inga hemköp i göteborg?

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Danbala
    Pejgan skrev 2006-11-07 09:05:38 följande:
    GOOOOOOOOOOOTT!! Har ni inga hemköp i göteborg?
    Jo, det är faktiskt ett Hemköp jag gör nästan alla mina matinköp på. Gustafskorv kommer dock inte så här långt ner, tydligen - vi har en massa onsalakorv och trams istället.
    [...fnord...]
  • uniMog

Danbala, mäh! De looovade på Gustafskorv att alla Hemköp skulle ha! *hmph*

• Danbala
    Pejgan skrev 2006-11-07 09:07:33 följande:
    Danbala, mäh! De looovade på Gustafskorv att alla Hemköp skulle ha!
    "alla inom en viss region" måste de ha menat.
    [...fnord...]
  • uniMog

Nä de sa uttryckligen ALLA

• Danbala
    MissTess skrev 2006-11-07 09:04:42 följande:
    Det är ju bland det godaste som finns!! En macka med gustafskorv och en klick ishavssallad.
    Mmm, jag käkade en rågis("Må bättre")-macka med gustafskorv och bregott medan jag skrev frågan!

Ishavssallad?
    [...fnord...]
Svar på tråden Gustafskorv, gillar du det?