Hjälp att sticka en enkel filt?
Någon som har tips på ett mönster på en superenkel filt som jag hade tänkt att sticka? har inte rört en sticka sedan skolan:)
Någon som har tips på ett mönster på en superenkel filt som jag hade tänkt att sticka? har inte rört en sticka sedan skolan:)
Hrmmm kan du virka???
Mormorsrutor har jag hört ska vara lätt och blir ju jätte fint, jag kunde inte så bad om hjälp... har en bild i mitt galleri "bebbens prylar"
Men vad jag förstått så gör man små rutor och sen "syr" ihop dom...
Jag har stickat en barnfilt.... jag bara lade upp ett antal maskor som såg ut att bli lagom brett, och stickade sedan slätstickning så långt som jag ville ha filten.... inget mönster nödvändigt då =)
Tack för tipsen, ska försöka ge mig på ngt ikväll:)
den här sidan var en enorm hjälp för mig när jag skulle börja sticka igen efter att inte ha gjort det på många år: biphome.spray.se/maria.vabulis/Stickning/index.htm
Har du koll på hur man lägger upp maskor och sånt så behöver du den inte, annars kan du kolla det och olika masktyper där. Lycka till med filten!
www.garnstudio.com
En toppen-sida! Gratis mönster och stickskola. Har inte stickat/virkat sen syslöjden och minns inte mycket, men kanske att det kan gå nu när jag hittade denna sida. Dom har några olika varianter på både stickade och virkade babyfiltar.