• mamyleine

Pungkulor som rör sig!!!

Nu är de en ny oerfaren mamma som funderar lite.
    Min son är sjuk idag har en förkylning och när jag stod och bytte blöja nyss rörde sig pung-kulorna på honom. Ska de vara så? Aldrig sett de förut nämligen.

Tack på förhand

• Svar på tråden Pungkulor som rör sig!!!
  • Zmoothie

Pungkulorna, testiklarna, rör sig på alla män. De är väldigt temperaturkänsliga, och för att hålla rätt temperatur drar pungen ihop sig/"slappnar av" för att testiklarna ska komma närmare eller längre bort från kroppsvärmen.

Dreagerar också på någon slags reflex om mannens/pojkens innerlår blir "retat" på något sätt, t ex genom en blöja som tas av.

Så det är inget onormalt, snarare tvärt om!

• mamyleine

Zmoothie : Åh då förstår jag blev oroad man är ju född till tjej har ju inte så stor koll på killar på de sättet . Tack så mycket

• Zmoothie

Nä, det är inte lätt att hålla koll på männens mysterier.. Var så lite så!

• Mistress

Fast det är ju så att pungkulorna inte finns i pungen ännu. Dom sitter uppe i ljumskarna (i buken) och "trillar ner" i skolåldern.
    Men pungen kan ju ändå röra på sig. =)
    OBS! Jag försöker inte komma med pekpinne, jag vill bara informera. =)

• Jennie123

Om du testar att blåsa svalt där så ska du se att hela ¨paketet¨ krymper ihop och blir hårt och veckigt.

• Mistress

Nej! Jag tar tillbaks det! Jag har just googlat och jag hade fel. Dom bildas i buken och vandrar ner under fosterutveckligen. Där ser man. Man lär sig nåt nytt varje dag. =)
    Skolsköterskan kollar ju i lågstadiet att båda pungkulorna är nere i pungen så jag måste ha blandat ihop det. =)

• Pallas

Mistress: Ööh, nej. Mina söner har sina kulor nere och har så haft sedan födseln. Det där är väldigt individuellt.

• Elut

Mistress; "kulorna" finns redan där, de vandrar normalt ner i slutet av graviditeten.

• mamyleine

Misstress : jag blev lite förvånad innan jag läste de du skrev sen . Hade nämligen hört att dom vandrar ner i v33 tror jag de var. Sen kollade ju doktorn pungkulorna på BB så trodde jag hört fel först men då har dom pungkulor redan .

Jennie123 : ska kolla de vid nästa blöjbyte . tack

• Mistress

Som ni såg så hade jag hört fel och ångrar mig nu djupt.

Svar på tråden Pungkulor som rör sig!!!