• Anonym

mycket flytningar...

Jag har haft väldigt rikliga flytningar så länge jag kan minnas..Börjar tycka det känns lite äckligt..Dom luktar inte illa eller så, så jag tror inte det är nåt fel. Annars skulle det ju va hemskt om jag gått med svamp eller nåt, så länge...

Finns det nån hjälp mot rikliga flytningar?
    Läste nånstans att vissa får mindre flytningar efter de satt in kopparspiral..?
    Funderar lite på att sätta in en sån nu efter jag fått barn, och om det kan minska flytningarna är det ju ännu bättre..

• Svar på tråden mycket flytningar...
  • Anonym

Guuud va skönt att jag inte är ensam om detta! Jag har samma problem som du!! Hatar det, har varit hos gyn flera ggr och det enda de säger är att man ska lufta underlivet och ha lösa bomullstrosor. Men det hjälper ju inte ju, jag har trosskydd varje dag pga flytningarna känns ofräscht annars. Men jag blir lite orolig i perioder om man kan bli steril av att underlivet är så tätt hela dagarna?! Hur gör du har du oxå trosskydd?

• Anonym

Jag har helt slutat med stringtrosor som jag alltid hade förr..trodde det skulle bli bättre, men inte det.
    Trosskydd har jag inte, tror bara det blir värre då, och risk för svamp..det blir bara ännu fuktigare!
    Man får väl byta trosor ofta bara..suck...

• Anonym

Här är en till med samma problem! Ibland kan det komma  lite blod i mina flytningar och så har jag lite småont typ vid äggstocakrna.. vet inte om det ska vara så eller om det är något fel!  Det ska väl inte göra ont i magen 7 månader efetr man fött??

• Anonym

Jag försöker att vänja mig av med trosskydden, men det är svårt. Man får ju hela tiden släpa med sig typ två par trosor i handväskan att byta med om man ska bort ju.

• Visma

Kan det inte vara lite urin som kommer o inte flytnigar?

• Anonym (cezzan)

jag hade också så men efter att jag började äta cerazette försvann det! (preventivmedel)

• Anonym

nää inte urin här iallafall. Det är alltså inte så att jag störs av att det är blött, utan det blir så äckligt i trosorna. Massa intorkat..blä..ursäkta för detaljerna..

• Anonym

och ang. p-piller så tror jag inte det är nån bra idé. Har i och för sej inte provat cerazette, men är lite emot allt med hormoner i. Har provat andra p-piller och fått minskad sexlust osv...

• Anonym

Så har jag oxå och haft i alla år och den förklaring jag haft är att vissa kvinnor har mer flytningar än andra..

Kopparspiral är snarare åt andra hållet, ger mer flytningar.

Svar på tråden mycket flytningar...