• Becca78

Lek på nyår-tips någon?

Ska ha med mig en lek/tävling till nyårsfesten vi e bjudna på. Vi är 5 par så den kan inte vara för lång.
    Har någon nåt bra KUL tips??

• Svar på tråden Lek på nyår-tips någon?
  • Becca78

Ingen som kan hjälpa mig??

• Maijlo

Det här med lekar är svårt för det beror mycket på vilken kultur som finns i gruppen. Jag har varit på fester där vissa lekar blivit helt rätt och på andra där samma lekar varit fel... Här kommer några förslag i alla fall så får du själv avgöra vad som passar er:

Man kan para ihop rätt konstverk/musikstycke/film med rätt person. Kräver en del pyssel från din sida.

Du kan göra ett eget "så ska det låta" med några olika deltävlingar om de gillar att sjunga. Man kan ju även ha mer ofarliga grenar som t ex filmmusik, reklammusik osv.

Femkamper kan vara kul! Gör gärna grenar som kräver olika slags kunskaper, både finurliga grenar där hjärna krävs och en del pricka rätt eller liknande där kroppskontroll är viktigt.

Gör en kunskapstävling om året 2006! Typ ett 1X2.

Be alla skriva en spådom om året 2007 som kan passa vem som helst. Blanda spådomarna i en fin skål och efter tolvslaget får varje person dra en lott!

Spela sällskapsspel två och två i lag.

Gör lappar med kroppsdelar, t ex öra mot hand, lår mot fot, näsa mot rygg osv. Dela in er i två lag. Varje lag drar lappar och så ska man ställa sig t ex öra mot hand med lappen mellan örat och handen. Så ska man hålla på tills någon lapp faller till marken. Då räknar man antalet lappar som bli ens poäng.

Maskera kändisar i Photoshop och låt dem gissa vilken kändis det är. Glöm inte dig själv!

Gör en tipspromenad utomhus med frågor om gästerna. Det kan vara kul ifall de inte känner varandra så bra, men du och din partner känner alla. Det går ju att ge alternativ.

Låt alla tillverka en partyhatt i början av kvällen! Snyggast hatt får ett passande pris!

Ha champagneprovning! Be varje par köpa en viss sorts mousserande vin och betygsätt dem efter smak.

Det var nog allt jag kom på så här i en hast! Hoppas att du fick något bra svar och att festen blir alldeles strålande!

• Becca78

oh tack så mycket för alla tipsen, fanns ett o annat jag kan tänka mig!!

TACK!!!

• twentyone

Paketbyte är ganska roligt.
    Alla får varsit litet paket som dem får öppna. Se ska dem byta. Man kastar en tärning och får man en 6:a får man byta med vem man vill. Och så fortsätter man. Det går på tid men ingen får veta hur länge man sätter uret på.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Becca78

den ska vi ha på julafton....

Svar på tråden Lek på nyår-tips någon?