Hur många ord kan din 2 åring ?
Jag undrar lite som frågan lyder, hur många ord kan din 2 åring,,det är ju förståss ungefärligt
Min son är 26 månader och kan väl en 70 ord skulle jag gissa på....
Jag undrar lite som frågan lyder, hur många ord kan din 2 åring,,det är ju förståss ungefärligt
Min son är 26 månader och kan väl en 70 ord skulle jag gissa på....
Min mellan tjej ä 25 månader och är väldigt duktig på att prata(enligt BVC). Alla ord har inte rätt uttal men va gör d? Hon har även lärt sig att räkna från 1-10, i rätt ordning dessutom. har troligen hört storasyster traggla
Min Emil kan inte många ord tyvärr. Inte 20 ens. Han fyllde precis 2 år den 20 oktober.
Så det är väldigt olika.
Min son fyllde 2 år 19 oktober och han kan bara säga 2 ord och låta som lite djur!
Kan säga eller förstår? För det är ju väldig skillnad i så fall...
Våran tjej fyller 2 i december och pratar hur mycket som helst,långa meningar.
FinaLina - det är säkert vad de kan säga, dvs. de ord som ingår i barnets aktiva vokabulär. Det är mycket svårare att bedöma storleken på den passiva vokabulären
Går era barn på dagis? Min dotter fyllde 2 år i augusti och kan endast säga kanske 20 ord. Nu tycker personalen på dagis att hon inte har utveclats tillräckligt mycket sen hon började där med talet. Hon började när hon var 17 mån. Nu ska vi göra hörselkontroller och hon ska även utredas om hon är autistisk. Är det någon mer som fått höra detta?
campovejo; Min Emil är hos dagmamma. Han är opererad för polyper som tydligen också täppte till hörselgången. Men det är ett halvår sen nu och han har inte blivit bättre tyvärr. Vi får se vad kontroller säger sen.
Boel testet visade inget utslag på vänster öra när han var 10 månader. Men det är så osäkert test.
finalina: hur många ord kan dom säga. Jeiden förstår nästan allt man säger
Visst är det olika, inget är väl direkt normalt utan beror på många saker, om de är pratglada eller inte, om de har lätt att lära sig, stora-syskon gör nog att det blir snabbare inlärning..osv ..
ok, ja, Elsa förstår också nästan allt man säger och pratar även en hel del men tycker det är så svårt att veta ungefär hur många ord, men uppåt 100 är det alla gånger! Kan dessutom både Imse vimse spindel och Bäbä vita lamm utantill