• Amine

Lufthunger?

Mår fortfarande alldelles utmärkt, är i vecka 11. Dock känner jag emellanåt 8ganska ofta) ett behov av att dra djupa andetag, ungefär som om luften inte riktigt räcker. Någon som känner igen sej? Som sagt - inga andra symtom, inte förkyld, absolut inte ont, blodvärdet bra.

• Svar på tråden Lufthunger?
  • tjocken

jag känner så med!! fast är i v.33 nu..
    har inte så myckket plats i lungorna..
    känns som om man inte "blir mätt" på luften..
    Jobbigt e det!!

• Simphony

Jag känner precis likadant och jag är i v.18

• Amine

Vad skönt att jag inte är ensam. Men i v 33 kan jag ju förstå att magen trycker på och "snor åt sej" så mycket plats som möjligt, men min mage är ju alldelles som vanligt - i alla fall i storlek...

• MammaU

Har oxå så ibland, är i v 16 nu, så skönt att ibland dra ett djupt andetag! Känns som om inte luften räcker till! Vet inte vad det kan bero på, magen är ju inte så stor ännu!!

• MossaQ

Samma lika här!!

Min BM sa på inskrivningen att om hjärtat "rusar" eller slår jättefort så ska jag inte bli rädd. under en grav. ökar kvinnans blodmängd med 30% (tror jag det var) och då när hjärtat gör så så tränar det inför den ökade mängden.
    Kan det inte vara så att vi måste sucka/dra efter andan/fylla lungorna till max, för att träna dem för att orka syresätta den extra blodmängd?

Fundering från mig

Svar på tråden Lufthunger?