får man döpa en tjej till NOA???
Personligen tycker jag det passar på både tjej o kille men frågan är om det godkänns...
Personligen tycker jag det passar på både tjej o kille men frågan är om det godkänns...
Jag vet en som döpt sin dotter till Noa!
antagligen tveksamt omd et blir godkänt eftersom det är så vedertaget som mansnamn....
Här i Spanien så är Noa ett tjejnamn.
oj..för mig ÄR noa ett tjejnamn
Jag anser att Noa är ett flicknamn, och Noah är ett pojknamn! =)
Ahlinder...ja SÅ kanske det ligger till!
Det ligger i stavningen!
Åh, då ska vi göra en flicka till....haha
oki, vad bra! Hoppas du får döpa henne till det då! Jag tänkte inte på de olika stavningarna!
Personligen tycker jag nog att det är ett killnamn mer, men det funkar - absolut! Fint!
Vet både killar och tjejer som heter Robin, Kim, Alex så allt går förmodligen =)
Visst får man döpa en tjej till Noa, men det kan nog bli många missförstånd genom åren för henne, börjar finnas rätt många killar som heter Noa/ Noah nu!
Enligt Statistiska centralbyrån:
41 kvinnor har namnet Noa som tilltals namn.
4 Kvinnor har namnet Noah som tilltalsnamn
467 Män som har namet Noa som tilltalsnamn
1843 Män som har namnet Noah som tilltalsnamn.
Jag skulle också säga att Noa är en tjej och Noah är en kille.
och hur säger man det då, det är en kille för där är ett h? det låter ju likadant, då får man klä bebisen i väldigt könsindikerande kläder ända tills håret på flickan är långt nog för pappilotteR?
I Sverige är nog Noa mer ett killnamn, jag skulle i alla fall tro att det var en kille. Nora då?
Nora är ju ett tjejnamn.
Men om jag hörde Noa skulle jag tro att det var en kille.
Klart att det godkänns!!!
Det finns 61 kvinnor som har förnamnet Noa . Av dessa har 41 namnet Noa som tilltalsnamn/förstanamn.
Källa SCB
www.scb.se/templates/Namnstatistik/NamnSokResultat____50725.asp
Är inte Noa ett tjejnman? Jösses.... det trodde jag!
jakthustrun: Det ar val inte varldens ande om nagon skulle ta fel och tro att det ar en pojke?
min tjej heter föresten Rocky och det godkändes.. i andranamn visserligen!