• natjam

Hjälp! Poliklinisk undersökning/operation. Vad är det jag ska iväg på?

Hej!

Jag och min sambo har tre MF/MA bakom oss och har nu fått utredning. Dr'n har skickat mig på vad han sa, livmodersröntgen. Jag har fått brev om poloklinisk undersökning/röntgen som jag ska vara på i morgon kl. 11. Är det samma sak? Jag ska sövas, de som jag hört gjort denna röntgen sövdes inte...

Om de hittar polyper eller liknande tar de då bort dem med en gång?

Det känns jobbigt för idag insåg jag att tänk om de hittar svaret på våra MF/MA och ser att man inget kan göra?!

Någon som har lite erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hjälp! Poliklinisk undersökning/operation. Vad är det jag ska iväg på?
  • natjam

Jaha... okej, det var ju skönt att veta. Trodde det var namnet på undersökningen/operationen.

Tack!

• Pumpan 70

Vad skumt det låter att du ska sövas?
    Röntgen av livmodern innebär ju ingen narkos, som du skriver själv.

Laproskopi (titthålsoperation) då kanske?

• natjam

Ja, jag tyckte det verkade konstigt. Jag måste verkligen fråga innan de sätter igång i morgon.

Kramis

• Einnej

Men om du skall sövas borde du varit där idag eller liknande då dom frågar om du är allergisk mot osv. verkar skumt!

• natjam

TS här:

Jag har svarat på en massa frågor om allergi, längd, vikt sjukdomar, mediciner mm och skickat in förra veckan. Och så har jag gjort blodprov för blodvärde förra veckan.

Ja jag vet, det låter underligt. Fattar inte att jag inte ringt och hört mig för innan, nu sitter jag här kvällen före och undrar... Dumt!

• yrre

Hmm, konstigt det här...

Jag ska skrapas imorgon och på mina papper står det "information om poliklinisk operation".
    Kanske ska de gå in på samma sätt och kolla att inget finns i livmodern som inte ska finnas där?
    Jag ska i alla fall sövas och beräknas få åka hem bara ett par timmar senare. Sjukskrivning max 2-3 dagar.
    Hoppas det går bra imorgon!

• jazzy

Jag tror att jag ska göra samma sak, men jag gjorde ett Vul idag,läkaren sprutade in koksaltlösning i livmodern. Då såg hon nåt som liknade polyper. Ska göra titthålsop,med lätt narkos. Finns det polyper då, så tar dom bort dom då...

• natjam

Hej!

Beklagar ditt MA! Jag har oxå gjort en skrapning nu i sommar. Det känns skönt att få göra det faktiskt.

Jag hoppas att det är som du säger att de bara ska gå in och kolla så.

Lycka till i morgon!

• yrre

Tack Natjam. Och jag håller med. Känns bättre att få det överstökat...

Svar på tråden Hjälp! Poliklinisk undersökning/operation. Vad är det jag ska iväg på?