• Anonym (Frågvis)

Hur gör ni med present på farsdag

Hejsan! Jag och min sambo har inga gemensamma barn (han har 2, jag har inget). Mina bonusar kommer att vara hos oss i helgen och det blir nog ett litet farsdags firande på söndag. Men hur gör ni, köper ni någon liten present också? Eller låter ni bonusarna sköta det här med presenter? Kanske räcker det att bara köpa lite fika?

• Svar på tråden Hur gör ni med present på farsdag
  • FruSöderström

det skulle jag säga beror på hur pass bra relation du har med bonusarna. Hur gamla är barnen? Om dom är typ 2-4 år så skulle jag nog bara köpa fika. annars skulle jag nog höra med dem om de ville att ni tillsammans ska köpa något till pappan (men att du kanske betalar)

• stjernfall

Vi har inga barn men ändå Tycker du kan prata om dem o kanske tillsammans med dom planera ngt. Du skriver inte hur gamla dom är men om dom är små kanske dom vill ha hjälp att kanske baka ngt till honom eller köpa present

• Anonym (Frågvis)

De är 11 och 9.  Vi har en jättebra relation. Förra året köpte jag "bara" en tårta tillsammans med barnen och de gav några grejer som de gjort i slöjden. Men i år så fick jag en jättebukett med rosor av sambon och bonusarna på morsdag. Känner att jag vill "betala" igenGlad

• flower71

Hejsan!
    Ja du, det var en svår fråga. Fika är väl trevligt!!

Jag är själv i samma sits fast vi bor inte ihop..... vet inte hur jag ska göra.
    Han har också 2 barn och jag viskade till dom om dom kanske ville rita en teckning till pappa men sonen sa "jag vill ge en blomma".... vet inte hur dom gjorde förra året om barnens mamma fixa något.
    Till mors dag hade min kille barnen. Dom ringde bara o sa Grattis. Inget annat.....

Så..... hur ska jag göra tycker du/ni?

• Arie

Jag tycker det vart dumt av dig att bara skicka en insändare från eran gemensamma dotter på farsdag,skulle det vara jag skulle jag självklart tagit med hans barn också.Jag tycker det är ditt ansvar att se till att han blir firad utav alla,oavsett om det är gemensamma eller styvbarn.
    Likväl som hans ex respektive ska göra på mors dag.
    Dessutom är dom så pass stora så det går att prata med dom och bolla idéer tillsammans hur ni vill fira din sambos dag.
    Jag tycker det är självklart..

Samma sak som när han fyller år,ska du bara hjälpa eran gemensamma dotter att köpa en födelesdags present,och planera enbart med henne?
    Nej,planera med alla barnen!

• Anonym (Frågvis)

Arie, jag vet inte om du svarat på rätt tråd??

Jag och min sambo har inga gemensamma barn. Jag har inga egna barn.
    Självklart bollar jag idéer med min bonusar. Jag var mest nyfiken på hur andra gör på farsdag.

• Vargtass

Jag och barnen (mitt barn, hans barn och två gemensamma) köper något och ger från alla barnen till honom. Min son ringer sin pappa (han bor tio mil ifrån så det är svårt att göra annat) och dessutom har han "ny familj" så därför lämnar jag över till sonens bonusmamma där om hon vill göra något mer från sonen så gör hon som hon vill. Ska han däremot hem till sin pappa den helg som det är farsdag så brukar jag hjälpa honom att köpa något så han inte kommer tomhänt dit... Men fy vad det är svårt när det är så ihopapysslade familjer hit och dit...

• Arie

TS

Jag ber om ursäkt,helt fel tråd ;) Sorry! :)

• salcin13

Här firas det med fika, även om bonusen inte är här (vi har gemensam dotter), i morgon när bonusen kommer tänker jag fixa tårta, klart att han skall få fira sin pappa När bonusen var 6 år ställde han frågan "när är det pappas frus dag?" rart va? Han ville fira mors dag men förstod ju att det inte var riktigt rätt att fira mig på mors dag

• Simben

Tidigare år har jag fixat present från bonusen till pappa och i år så fixade jag present från bonusen och hans nya
    lillasyster så jag tycker man kan hjälpa till med nån liten present eller fika eller nåt iallafall. Däremot hjälper vi inte till när det är mors dag utan det får hennes familj hjälpa honom med. Eller om han vill rita en teckning eller göra nåt själv så får han ju självklart göra det hos oss...men vi köper ingen present till hans mor.

• Anonym (Frågvis)

Jag köpte biljetter till Disney on ice (efter att ha rådfrågat barnen). Så det blev både fika, present och något vi kan göra tillsammans alla 4.  Jag tror att det var något som uppskattades av alla  Glad

• Vargtass

Vad fint av dig! Vilken fin dag ni kommer att få alla!

Svar på tråden Hur gör ni med present på farsdag