• Mysgos

Hur ska jag räkna??

Blir inte klok på Fls räknare.
    Har gjort en IVF och vet med andra ord att jag just nu är i vecka 4+1
    EN dag över BIM
    När jag skriver in mina datum så vill Fl få det till att jag bara är i vecka 3+4
    varför gör den så??
    Nån som vet???
    Vilken räknare är rätt....tänker jag fel och FL rätt??

?*`?-» ?*`?-» IVF Gravid?*`?-» ?*`?-»
  • Svar på tråden Hur ska jag räkna??
  • yrre

På HS räknar de från äp-dagen + två veckor.

• Mysgos

om man gör så här på FL.s grav.räknare så står det att man gått en hel vecka över tiden...men jag har ju bara gått en dag över tiden.
    Men vet ju att det heter 4+1
    blir BF fel om jag ändrar och låter det stå 4+1 elller ska jag istället låta räknaren vara på 3+4 som de vill här på FL för att få rätt Bf?
    FATTAR INGENTING....

• yrre

Men hur räknar du över tiden då? Från testdagen? För den kan ju ligga mer än 14 dagar från äp tänkte jag...

• Mysgos

jag vet ju exakt när jag hade ÄL på dag 16
    sen gjorde jag FET dag 18 - det räknas som 2+2
    sen gick jag 13 dagar efter FET innan jag testade = 4+1
    Är du med mig??

• yrre

Aha, du har gjort fet. Sorry!
    Men ska du inte räkna från sista mensens första dag då? Vad händer då?

Annars tycker jag det verkar som om du räknar helt rätt...

• Mysgos

Får klura vidare på det där....

• Einnej

Mysgos: G R A T T I S!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man räknar alltså FET som 2+2 på SU, intressant det här med räkningen!

• Mysgos

Hej!
    TAAAAAAAAACK!!
    Känns fortfarande som jag drömmer o är livrädd att vakna upp...

ja ÄL är ju 2+0, den var på måndagen och ägget sattes in onsdagen så då måste ju det vara 2+2.

kram

• Einnej

Jag förstår inte heller hur man skall räkna (ska ju göra samma som dig, Pergo etc.) Men 2+2 verkar konstigt också eller?

• Mysgos

Nej men det är väl inte så konstigt.
    Först har man mens= dag 1
    Sen får man ägglossning (oftast på dag 14) = 2 veckor = 2+0
    Sen sätter du in ägget 2 dagar efter ägglossning = 2+2

• Einnej

Trodde man satte in ägget efter 3 dagar? Så man räknar alltså ÄL som dag 1, om du förstår hur jag menar, på 3 dagen... ÄL dag 1?! Då förstår jag!

• Mysgos

Ja precis ÄL räknas som dag 1 kan man säga...och sen beror det ju på vad man gör för behandling. har man långtidsodlat så får man ju tillbaka ägget senare än 2 dagar efter.

Vi fick ju positivt på ÄL stickan på söndagen, då sa hon att jag skulle ÄL:a på måndagen och få tillbaka ägget på onsdagen.
    Är du med?

• Einnej

Japp jag är med, så man får alltid utslag dagen innan då kan man säga? Bra att veta

Jag är så orolig för min stimulering... har ätit Pergo innan, fick bara utslag på dubbel/trippel, men ändå säger SU att jag skall ta enkel kur inför FET Jag har bara ett ägg i frysen, känns sådär om man måste börja om än en gång för ett FET som kanske inte ens klarar sig, därför tycker jag det är bättre jag får trippel så jag är säker på att jag får ÄL och kan börja om och spraya direkt då mensen kommer efter avslutad Pergo kur OM inte ägget klarar sig eller ruvningen ej går vägen, för det har dom sagt, att jag skulle få börja spraya för nytt försök direkt efteråt om det skulle bli så. Förstår du hur jag menar?

• Mysgos

Ja, jag förstår hur du menar. Som tur är så är ju inte pergotime kuren så jobbig att göra - jag mådde sååå bra hela tiden. Det är ju värre när man sprayar, det vill man ju absolut inte göra i onödan om man säger så.

Vi hade ju dessutom sex på Pergo ÄL:en - så vi kanske har 2 små pyren därinne...det vet man aldrig.
    Jag ville inte chansa på att mina frysta pyren inte skulle klara sig och veta att jag då har missat en säker ÄL - så vi riskerar att få två helt enkelt!

?*`?-» ?*`?-» Gravid vecka 5 via IVF ?*`?-» ?*`?-»
  • Einnej

Precis, dom frågade mig om jag ville spraya ta Progynom istället etc. Varför skulle jag vilja göra det om ändå Pergotime stimulering kommer att funka (om dom skriver ut rätt dos...) Då får man ju vänta ännu mer om man sprayar etc. innan nästa behandling, det är just det som är så bra med Pergon. Det känns liksom mer naturligt, eller hur?

Jisses nu har jag läst om minst 4 på SU som blivit gravida denna veckan med hjälp av Pergo som stimulering (du är en av dom ) Spännande!

• Mysgos

Har du? Vilka fler??

?*`?-» ?*`?-» Gravid vecka 5 via IVF ?*`?-» ?*`?-»
  • blondi75

måste skriva grattis här med

Svar på tråden Hur ska jag räkna??