Omöjligt att köpa hus för 2-3 miljoner med vanlig inkomst?
Alltså, är inte så duktig på detta.
Men säg att jag tjänar ca 22.000 i mån och sambon 26.000.. klarar man att köpa hus på mellan 2,5-3 miljoner då?
Alltså, är inte så duktig på detta.
Men säg att jag tjänar ca 22.000 i mån och sambon 26.000.. klarar man att köpa hus på mellan 2,5-3 miljoner då?
ja, det låter som ni borde klara detta. Mycket beror ju på driftskostnader, hur lånen läggs samt vad ni har för andra skulder och övriga utgifter?
glömde, ni kanske har någon kontantinsats också?
Du kan gå in på de olika bankernas hemsidor och fylla i lånekalkyler där du skriver in inkomster och familjesituationen, utgifter andra lån m.m. Så får du besked!
har ni bara fast jobb borde det gå.
Vill ju inte vara glädjedödare eller så, men vi har ca samma inkomster och köpte hus för 1.2, om vi hade haft högre lån hade vi fått dra in på annat (som vi tycker är nödvändigt) typ semesterresor, bil, fina kläder osv. Tror det kan bli lite tight om man lånar uppåt 3 mille! (Tänk när räntan går upp..)
det går säkert men vill man bara jobba och betala ränta i resten av sitt liv så... bor ni i någon stor stad eller?
Stockholm. Verkar ju inte finnas billigare hus för "normala" priser.
vi byggde nytt hus för ungefär samma belopp och vi klarar det trots lägre total inkomst än vad ni har. i och med att det var nybyggt så slapp vi iof topplån eftersom det blev värderat till mer än vad produktionskostnaden var.
Nu är jag dessutom föräldraledig och snålar på Föräldradagarna och ändå går det bra.
Vi haqr precis skrivit på papper för att bygga ett hus för 2,8 miljoner. Min man tjänar ca 20 000 och jag ca 19 000. (+ lite mer inkomster från min mans lackering mm. men det är inte alltid det)
Och vi kommer klara det gott o väl. Inte jätte lite över heller.
Så jag förstår inte varför ni inte skulle klara det. ni tjänade ju ännu mer!
Vi har lån på 2.850.000:- & tjänar mindre än dig, TS
Vi klarar det, men å andra sidan reser vi inte, festar inte, har inga sprillans bilar eller köper dyra kläder så för oss är det inga problem.
Det handlar väl mest om vad man vill prioritera här i livet ?
VI prioriterar vårt boende....tänk efter vad NI prioriterar.
Driften ligger på ca 27.000:- per år för oss, by the way
Bo Peep: De där kalkylerna som finns på hemsidorna kallas "Lyckokalkyler", de stämmer ALDRIG, så man ska boka möte med en personlig bankman och gå igenom sin egen ekonomi.
Kolla med olika banker, då kan de ge bättre erbjudanden på räntor osv.