• ljus

Alvedon ok vid foglossning?

Hej! har precis tagit två st alvedon då jag har en hemsk smärta pga foglossning. Är sjukskriven sedan 3 veckor och vissa dagar är värre än andra. Idag är en sådan dag. Nu har jag jätteångest för att jag tog dessa alvedon, tror ni att det skadar mitt barn på ngt sätt? Jag är i mitten på v.24 och det står i mammapraktikan att bebisens hjärna går in i en kritisk utvecklingsfas under denna period..Kan jag har skadat ngt??? Vad tror ni?

• Svar på tråden Alvedon ok vid foglossning?
  • h04

Nej absolut inte!!!
    Alvedon kan man med nöje ta under graviditeten, jag äter det nästan dagligen för magknip å ont i svanskotan... läkaren rekommenderade det tilll och med.

• Isa 25

Min läkare har sagt att jag kan ta en alvedon till kvällen när jag har som mest ont. Oroar dig inte det är nog inga problem.

Tycker du att det hjälper bra mot foglossningen att ta alvedon?

• ljus

Gud vad skönt att höra! Tack för snabba svar!! Tycker alvedon hjälper mot det mest akuta, det domnar liksom litegrann, men då smärtan vid foglossningen är så stark så tränger det liksom igenom..Men lite hjälper det allt Tack igen!!

• vårsol

Alvedon är helt okej när man är gravid. Däremot ska man inte ta ipren eller magnecyl.

• anza

jag fick ordination från min MVC läkare att ta fyra alvedon per dag mot foglossningen.

• snutti

Fick också ordination att ta Alvedon då det gör för ont...

Svar på tråden Alvedon ok vid foglossning?