• Rose77

Njurbäcksinflamation?

Stackars lilla Ella... hon har varit dålig snart i en vecka, så nu var vi på akuten för andra gången och tog en massa prover, men hon blev lite piggar när vi var där så vi får komma tillbaka imorrn och ta fler prover. Dom misstänkte iaf njurbäcksinflamation, tänkte bara höra om det är någon som vet vad man får det av??? När man väl är där inne så glömmer man ju allt man ska och borde fråga känns det som

• Svar på tråden Njurbäcksinflamation?
  • Majälva

Obehandlad urinvägsinfektion fick jag det av.

• LittleSunshine

Jag fick det av en urinvägsinfektion som gick för långt innan jag upptäckte den... det gör helt j**ligt ont.. fick ligga på sjukan en vecka, men det var nog mest för jag har en njure.
    Stackars, stackars liten Hoppas det blir bättre!!

• Rose77

ok, då förstår jag nog lite mer har själv haft endel urinvägsinfektioner förr så d vet jag hur d känns iaf... lider med henne

• Ulle73

Fick det också av "dold" urinvägsinfektion... Inget kul. Kom till vårdcentralen efter några dagars värk i ryggen och hög feber. Då hade jag en sänka på över 200!

Stackars liten.

• pl77

Jag fick oxå det av en urinvägsinfektion.....Gick ner 9 kilo på två veckor. Gör skitont, inte kul alls!!!!!!!

• dutten

Stackars lilla krake!

Det är en uvi som går uppåt - helt enkelt.
    Uvi uppkommer oftast av bakterier ifrån ändtarmen dvs man har slarvat lite med hygienen. (eller som det kan hända oss vuxna i *stundens hetta* att den glider lite fel).

Hade själv 6 sånna förra året och då märkte jag inget förrän jag började blöda i samband med kisseriet o 3 vanliga som upptäcktes av en slump.

Mitt bästa tips är att hålla sig varm dricka mycket och att försöka att vara renligare - men inte heller det ska ju gå till överdrift - svår balansgång C-vitamin hjälper oxå.

hoppas att hon bli frisk snart.

dutten

• tvåan

Vår äldsta dotter fick det när hon var två månader. Hon har reflux på urinledarna från njurarna och ner till urinblåsan. Det innebär att ventilen i urinblåsan inte fungerar och urinet kan gå tillbaka från urinblåsan upp till njurarna och tack vare det så trivs bakterierna där och hon får urinvägsinfektion.
    Hon har fått äta pencillin i förebyggande syfte och vi har fått lämna urinprov så fort hon har fått feber utan annan synbar orsak. När hon var 16 mån gjordes det nya undersökningar som visar att hon har blivit bättre, annars gör man en operation och sätter in en ventil. När hon blir 2 år skall vi sluta med den förebyggande medicinen och hoppas att hon är helt bra då.
    Läkarna påpekade flera gånger att det inte har att göra med hygienen när det är en reflux för jag la skulden på oss och trodde att vi inte tvättade henne ordentligt när hon blev sjuk första gången. Bakteritillväxten sker högre upp i kroppen där man inte kan påverka den utifrån.
    Skulle det vara samma problem för din Ella så får du gärna höra av dig om du har några frågor.
    /Tvåan
    Hoppas ni får

Svar på tråden Njurbäcksinflamation?