• Anonym (AJ)

Äggledarinflammation?

Hur märker man att man har det?

Fick MA för 1 år sen&har inte varit på efterkontroll efter det iom att allt känts bra,men de senaste 3-4 månaderna har jag haft ont på vänster sida,brevid själva "muffen" .

Det känns när jag går,när jag sitter&ligger.
    Har ingen enorm smärta,känns ungefär som att jag har ett för kort "gummiband" där som jag inte riktigt kan sträcka ut,
    har känningar oavsett ÄL&mens,kan komma närsomhelst,inga direkta flytningar.
    Inte ont vid sex,är ej gravid igen&har alltid bara ont på vänster sida.
    Vid men har jag ont i hela nedre delen av magen,inte mer på vänster sida.

Vet att jag borde gå till gyn,men har gynskräck pga dåliga erfarenheter.
    Så hoppas på hjälp här,INNAN jag vågar beställa tid hos gyn.

• Svar på tråden Äggledarinflammation?
  • Anonym (AJ)

Please...hjälp!!!

• Anonym

Tycker du ska uppsöka gyn omdelebart! Man kan bli steril om man inte får behandling!

Lycka till!

• Freakgirl

När jag hade Äggledarinflammation så gjorde de ont, mest hela tiden, inte så att jag inte stod ut, men de va värk hela tiden. De blev bara värre och värre. Jag uppsökte läkare fick medecin, och var på återkontroll. Jag Blev sen gravid (oplanerat) men gyn sa åt mej att mina äggstockar såg inte bra ut så en abort skulle minska risken att jag blev gravid igen. En äggledarinflammation tar sååå mycket på äggstockarna. Så man ska inte gå med de för länge. Jag tycker du ABSOLUT borde ringa gyn för en kontroll!!

• Anonym

Jag har haft två Äggledarinflammationer, och det gör ONT!
    Du kan inte missa det. Ok, det finns säker olika grader. Men båda mina gånger så har det gjort jätteont. Har fått stå dubbelvikt när smärtorna kommit. Det går i vågor.

När jag hade infl andra gången (direkt eftr den första) så träffade jag en jättebra gyn som gav både mig och min partner medicin. Han sa att om jag äter medicin, och kanske blir bra, så kan min man ge mig "bacillerna" tillbaka. Så därför fick han en kur också

Men det låter inte som att du skulle ha inflammation tycker jag. Men gå i väg till gyn och kolla dig! Ta det säkra före det osäkra

• Sagofe

Tror inte att det är äggledarinflammation.
    När jag hade det så gjorde det så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Skrek rakt ut, och ändå är jag extremt smärttålig.

• Sagofe

Men kolla upp det för säkerhets skull ändå.
    Vet inte om inflammation kan kännas olika för olika människor, men det kan ju vara något annat.

• Anonym (AJ)

Tack,snälla för era svar!
    Samlar just nu mod för att boka tid hos gyn!För någonting är ju uppenbart fel.

Svar på tråden Äggledarinflammation?