• Tindra04

Klinkers och "fuskklinkers"

Hej!

Vi ska göra om i vår hall och har köpt mörkgråa klinkersplattor som vi ska lägga precis innanför hallen. Sen tänkte vi övergå till ett laminatgolv eftersom jag har fått för mig att det blir för kallt och hårt med klinkers i hela hallen (har en hall i vinkel som går längs med hela övervåningen nästan). Jag skulle vilja lägga laminatgolv som ser ut som klinkers i en mörkgrå färg men tror ni att det ser konstigt ut att först ha riktig klinkers och sen fusk? Vi kommer ju bryta av med en list men ändå.....Alternativet är att lägga ett ljust laminatgolv för att bryta av helt.

Hjälp mig!

Tindra - namnet på dottern som ännu inte blivit
  • Svar på tråden Klinkers och "fuskklinkers"
  • Meja Stella

det finns faktiskt riktigt snygga laminatgolv som ser ut som klinkers....vi köpte ett från
    Alloc (tror jag det stavas) och det ser verkligen äkta ut.

men tror inte att du ska blanda äkta och laminat-klinkers.... varför inte bryta av med te x ett snyggt ek trägolv skitsnyggt till det svarta!!

• anime

Eller så kan du lägga golvvärme under klinkersen, toppen i hallen dessutom!

I ♥ poptarts
  • Tindra04

Hm ja! Det finns mycket tankar och idéer tycker ju att det är snyggt med klinkers. Men är det inte hårt för barn att krypa och ramla på?

• anime

Du kan ju lägga en matta på de ställen där det kan bli kryp!

I ♥ poptarts
  • Tindra04

Jo iofs men då ser man ju inte det snygga golvet Skrattande

• dexterswife

Vi har både laminat och klinkersgolv och jag tycker faktiskt att laminatet är kallare att gå på.

• Tindra04

Tycker du? Okej! Då kanske man ska lägga klinkers i hela hallen istället Fundersam

• Flisan79

Vi har klinkers i hela hallen, hur snyggt som helst och inte alls så kallt som jag trodde det skulle bli. Håller oxå med om att man kan lägga värmeslingor när man ändå håller på. Inte så mycket extra arbete eller så mycke dyrare.

• Mumsen

Så tänkte jag också göra, men vet inte om det ser bra ut.

Har du kommit på hur du ska göra?

Svar på tråden Klinkers och "fuskklinkers"