• TyraLi

Gravid och glögg och pepparkakor?

Får man äta pepparkakor och dricka glögg när man är gravid??
    Jag har läst någonstans att om man vill bli med barn ska man inte äta pepparkakor. Nu är jag med barn, gäller det samma då? Jag älskar glögg och pepparkakor!! Jag menar saftglögg från affärn, inget med alkohol i, för det förstår jag själv att jag inte ska dricka....

• Svar på tråden Gravid och glögg och pepparkakor?
  • Mellsan666

Det var en bra fråga hmm har iaf inte hört att man inte får äta pepparkakor & dricka
    glögg. Men de kanske man ej får :(
    Nu måste ja fråga min bm när ja ska dit på fredag :)

• Maximilius flicka

Drick du så mycket saftglögg du bara kan få i dig och smaska på alla pepparkakor du kan komma över. Det enda du kan riskera är att barnet föds med tomteluva

Ida ♥ Micke = Liv 051030 och ett +
  • kajsa27

jag är gaaaalen i pepparkakor! först luktar jag på dom en stund, sen käkar jag dom.

• Rintintin

Jag håller med! Pepparkakor måste man väl ändå få äta . Har blivit fullständigt skogstokig i pepparkakor. Det finns inget som luktar och smakar godare än pepparkakor (ja det skulle vara äpplen då kanske)!!

• Fru Nyqvist

Köpte pepparkakor igår och även pepparkaksdeg. Blev så sugen

Trodde jag kunde köpa vanlig lättglögg också, men det finns visst alkohol i den också. 2,2% är kanske inte så mycket men jag trodde att det fanns helt alkoholfri glögg

• Charlott29

Jag hade BF på julafton förra året och åt pepparkakor i mängder de sista veckorna
    Glögg drack jag också - men alkoholfri då såklart

• Vårhumlan83

Koka 2,2 glöggen så försvinner all alkohol :)

• pepsen85

Om man köper lättglögg men låter den stormkoka innan man dricker den, borde inte all alkohol gå ur då?
    Jag älskar nämligen cokså glögg men tycker inte att saftglöggen är lika god som lättglöggen!

kram

• Fru Nyqvist

Vårhumlan83: Tänkte jag inte ens på Koka glöggen kan jag ju göra

Svar på tråden Gravid och glögg och pepparkakor?